ثبت‌نام بيش از 9 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن در خراسان رضوی
کد خبر: 2425291
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

ثبت‌نام بيش از 9 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن در خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی گفت: در راستای امر رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق حداقل 10 ميليون حافظ قرآنی در كشور، تاكنون بيش از 9 هزار نفر در مقاطع مختلف در سامانه طرح حفظ قرآن استان ثبت‌نام كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌ن‍ژاد، مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی صبح امروز، 12 مهرماه در نشست خبری مشترک اين اداره كل با صدا و سيمای خراسان رضوی كه در خصوص برنامه راديويی گامی به سوی نور با رويكرد غيرحضوری حفظ قرآن برگزار شد، با اشاره به توهين اخير استكبار جهانی نسبت به پيامبر اعظم(ع) بيان كرد: در روزگاری كه نظام سلطه دستان كثيف و آلوده خود را آميخته به توهين به مقدسات مسلمانان كرده است، راه‌اندازی برنامه راديويی گامی به سوی نور كه در جوار بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) با همراهی صدا و سيما رقم خورد، مشت محكمی بر دهان كسانی است كه در پی به انزوا كشاندن اعتقادات دينی ما هستند.
وی با بيان اينكه اين برنامه‌ها تجديد قوايی برای همه آحاد جهان اسلام برای مقابله با دشمنان است، گفت: يكی از ماموريت‌های اصلی سازمان اوقاف در موضوع قرآن است كه بر اساس اين ماموريت همه ساله مسئوليت برگزاری مسابقات قرآن را در سطح شهرستان، استان و كشور بر عهده دارد.
گنابادی‌نژاد افزود: در حوزه آموزش قرآن بيش از 17 دانشكده علوم قرآنی در سراسر كشور به همت اوقاف بنا شده كه 3 دانشكده از اين تعداد در شهرستان‌های مشهد، سبزوار و تربت جام فعال هستند.
مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی با بيان اينكه از سال گذشته تاسيس و ايجاد مراكز فرهنگی و قرآنی در بقاع و امام‌زادگان در دستور كار قرار گرفته است، تصريح كرد: در راستای امر مقام معظم رهبری در خصوص حركت به سمت جامعه 10 يا 15 ميليونی حافظ قرآنی، اين امر به صورت يك تكليف در دستور كار سازمان اوقاف قرار گرفته است.
وی با بيان اينكه مقام معظم رهبری نقش محوری و برجسته‌ای در موضوع قرآن در كشور داشته‌اند، افزود: بر اين اساس و در راستای امر رهبری تاكنون بيش از 9 هزار نفر در مقاطع مختلف در سامانه طرح حفظ قرآن استان ثبت‌نام كرده‌اند كه 91 استاد و انديشمند قرآنی نيز در اين مسير با ما همراهی و همكاری می‌كنند.
گنابادی‌نژاد ادامه داد: در مجموع 128 امامزاده و بقعه متبركه و 20 مسجد در سراسر استان ميزبان اين محافل قرآنی هستند.
مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی با بيان اينكه نياز به قرآن يك نياز همگانی است، اظهار كرد: در شرايط كنونی امروز ما بايد بيش از گذشته تعامل آحاد جامعه را با قرآن برقرار كرده و ميزبان همه آحاد مردم بر سر سفره قرآن كريم باشيم.
وی با اشاره به وی‍ژه برنامه راديويی گامی به سوی نور گفت: اين برنامه يك فرصت استثنائی و بی‌نظير است كه در حوزه آموزش قرآن رقم خورده و با توجه به محدوديت‌هايی كه در حوزه آموزش حضوری به لحاظ كمبود كلاس، استاد و نظام آموزشی وجود دارد، می‌تواند گام موثری در مسير تحقق خواسته رهبری بردارد.
گنابادی‌نژاد با بيان اينكه اميد است اين برنامه به يك برنامه ملی و جهانی تبديل شود، افزود: حفظ قرآن نقطه آغازين انس با قرآن است و با اطلاع‌رسانی و معرفی اين برنامه می‌توان كلاس حفظ قرآن را به تمام خانواده‌های استان منتقل و آنان را به مدال پر افتخار حافظ قرآن بودن نزديک كرد.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی ادامه داد: امسال آغاز سال جديد تحصيلی با دو مناسبت مبارك دفاع مقدس و دهه كرامت متقارن شد و راه‌اندازی اين برنامه راديويی دو امتياز سال تحصيلی جديد را به سه امتياز برجسته تبديل كرد.
captcha