رسالت هنری خود در جهت اعتلای ارزش‌ها را گم كرده‌ايم
کد خبر: 2489273
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
جشن سينما در فجر انقلاب/

رسالت هنری خود در جهت اعتلای ارزش‌ها را گم كرده‌ايم

گروه هنر: علی قوی تن كارگردان و بازيگر فيلم سينمايی «آفتاب، مهتاب، زمين» اعلام كرد: راه خود را در سينما گم كرده ايم و فراموش كرده ايم به عنوان يك هنرمند رسالت داريم كه در جهت اعتلای ارزشها قدم برداريم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، جلسه پرسش و پاسخ فيلم سينمايی «آفتاب، مهتاب، زمين» امروز، 13 بهمن‌ماه، با حضور عوامل در سالن كنفرانس مركز همايش‌های برج ميلاد برگزار شد. در اين مراسم كه اجرای ان را محمدرضا شهيدی فرد بر عهده داشت، علی قوی تن (كارگردان و بازيگر)، مهدی حسينی وند (تدوينگر) و شهاب نوروزيان (فيلمبردار) حضور داشتند.
در ابتدای اين جلسه قوی تن درباره فيلم خود گفت: «آفتاب، مهتاب، زمين» می خواهد بگويد كه ما در زمين مسافر هستيم، ولی با اين وجود خود را درگير تجملاتی كرده‌ايم كه تنها اين نوع زندگی خواسته غرب را تامين می كند. اين فيلم به ما هشدار می دهد كه ما هم يك روز سفرمان در اين دنيا به پايان می رسد و بايد نتايج سفرمان را در روز جزا بازگو كنيم.
وی افزود: اين فيلم تلنگری است به همه انسان‌ها، اما اگر در اين فيلم شخصيت مورد نظر روحانی است، دليليش اين است كه اين قشر فداكار به واسطه رسالتی كه دارند بيشتر مورد آزمايش و جواب قرار می گيرند.
اين فيلمساز درباره اينكه چرا چنين فيلمی ساخته؟ گفت: مدتهاست كه ما راه خود را در سينما گم كرده‌ايم و مدام از خود می‌پرسيم كه آيا فيلمی كه می‌سازيم فروش می‌كند؟ در اين ميان فراموش كرده‌ايم كه ما در هنر هفتم به عنوان هنرمند، رسالتی داريم كه ابتدا بايد بدان متعهد باشيم. اين فيلم نيز در راستای رسالت من نسبت به سينماست كه آن را در ديگر كارهايم هم ادامه می‌دهم.
اين فيلمساز درباره بودجه فيلم گفت: اين كار با بودجه محدودی جلوی دوربين رفت. به همين دليل ما نتوانستيم از برخی بازيگران حرفه‌ای در فيلم بهره بريم، وليكن اين محدوديت مرا تحت فشار قرار نداد كه از اصولی كه بدان معتقد هستم كوتاه بيايم.
وی در بخش ديگری از سخنان خود درباره موسيقی فيلم گفت: ساختار موسيقی همسان قصه بود، بنابراين زياد نمی توانستيم از موسيقی مدرن استفاده كنيم، ولی به هر حال سعی كرديم از اين فاكتور برای تاثيرگذارتر كردن برخی سكانس ها بهره بريم.
قوی تن در خاتمه سخنانش درباره فيلمش گفت: من دوست دارم بعد از «پرواز بادبادكها»، «آفتاب، مهتاب، زمين» را دومين فيلم خود بنامم، چون ديگر كارهايم تنها تجربه اندوزی بوده برای رسيدن به اين گونه سينمايی.
در ادامه اين جلسه حسينی وند نيز تصريح كرد: اين چهارمين تجربه همكاری من با قوی تن است. فيلمسازی كه به عقيده من دغدغه های زيبايی در سينما دارد كه بيانش در سينما ضروری و كمياب است.
وی افزود: تدوين كارهايی نظير «آفتاب، مهتاب، زمين» بسيار سخت است، اما وقتی تلاش كارگردان را می بينم من نيز با ميل و رغبت تن به اين سختی می دهم تا كاری ارزشمند توليد شود.
در پايان اين جلسه نوروزيان مدير فيلمبرداری كار هم خاطرنشان كرد: به عقيده من فيلمسازانی چون قوی تن معماران سبك مورد نظر خود هستند كه شكل گيری آن در حال تكميل است. سبك و روشی كه به انسان تفكر كردن و چگونه انسان زيستن را می آموزد.
captcha