شرکت بیش از ۲۲ هزار نفر در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن قزوین
کد خبر: 2615217
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

شرکت بیش از ۲۲ هزار نفر در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین از آموزش ۱۰ هزار علاقه‌مند قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۲ هزار نفر در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان قزوین شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نوزدهمین دوره مسابقات سراسری اذان و ابتهال که شب گذشته، 13آذر در حسینیه امام‌‍زاده حسین(ع) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی در رده‌های سنی مختلف است که امسال، 22 هزار و 500 نفر از سراسر استان در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم ثبت نام کردند.

وی افزود: افراد ثبت نام کننده در دو رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان در سه مرحله پیش شهرستانی، شهرستانی و استانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مسئول ادامه داد: در این دوره از مسابقات هیئت داورانی مجرب و متشکل از فعالان به نام قرآنی در سطح استان و کشور استفاده کردیم که این عامل موثری در ارتقای سطح کیفی مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن بود.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به کسب مقام دوم مسابقات بین المللی کویت توسط قاری قزوینی عنوان کرد: با توجه به وجود پتانسیل های بالا در استان قزوین امیدواریم بتوانیم رتبه های خوبی در سطح ملی و بین‌المللی کسب نماییم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین طرح تربیت حافظان قرآنی را از دیگر برنامه های این سازمان نام برد و گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن و بر عهده گرفتن تربیت 1 میلیون حافظ توسط اداره کل اوقاف این طرح از 4 سال پیش آغاز شده و تاکنون حدود 10 هزار نفر علاقه‌مند در 60 امامزاده استان با 110 مربی در حال آموزش هستند.

وی افزود: سالانه 40 مربی هم از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت گذارندن دوره‌های آموزش حفظ قرآن به قم اعزام می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: هم ‌اکنون استان قزوین از طیف «ج» کشوری به طیف «ب» ارتقاء یافته که در این طیف 7 استان از سراسر کشور وجود دارند و در طیف «الف» 4 استان پهناور کشور حضور دارند که رسیدن به این گروه سخت است.

حجت‌الاسلام نوروزی ضمن ارائه گزارشی در مورد سایر فعالیت های اداره کل اوقاف بیان کرد: علاوه بر برگزاری مسابقه قرآنی، مراسمات و برنامه های مختلفی هم در مناسبات مذهبی در سطح امام زادگان اجرا می شود که سوگواره بصیرت عاشورایی از جمله این برنامه هاست که همزمان با سراسر کشور برگزار شده که جزو استان های برتر در سطح کشور محسوب می شویم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین یادآور شد: 70 درصد نیات واقفان استان قزوین مربوط به برپایی سوگواری، تعزیه و روضه خوانی حضرت سیدالشهداء (ع) است، که نشان دهنده عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) است .

وی افزود: از ابتدای امسال حدود 46 وقف جدید که در حال منفعت دهی هم هستند در سطح استان به ثبت رسیده است.

captcha