ازدواج، نردبانی مستحکم برای طی کردن پله‌های معنویت است
کد خبر: 2616906
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

ازدواج، نردبانی مستحکم برای طی کردن پله‌های معنویت است

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی رضوانشهر با بیان اینکه نباید به ازدواج به دید دنیوی نگاه کرد، بلکه باید به آن دید معنوی و دینی داشت، گفت: ازدواج نردبانی مستحکم برای شناخت انسانیت و طی کردن پله‌های معنویت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نادر یوسفی مطلق، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رضوانشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه دستورات اسلام کامل‌ترین سرمایه معنوی برای الگوپذیری است، اظهار کرد: قرآن، بهترین دستور کار برای ازدواج و زندگی مشترک است و با بکار گرفتن دستورات قرآن می‌توان از آسیب‌های اجتماعی جامعه کاست و نویدبخش یک زندگی سالم برای خانواده‌ها بود.

وی به راهکارهای ازدواج آسان و مناسب اشاره کرد و افزود: اگر در جامعه ما ازدواج طبق قرآن و سنت رسول اکرم(ص) و پیشوایان دین و بر اساس اصول اعتقادات و باورهای مذهبی صورت گیرد، نه تنها موجب آرامش می شود، بلکه راه درستی برای حفظ ارزش‌ها و استحکام نسل‌های آینده است.

این کارشناس دینی تصریح‌کرد: جامعه ما جامعه‌ای دینی و مذهبی بوده که معتقد به فضل و کرم از سوی پروردگار متعال است؛ لذا ما باید با تکیه بر لطف خداوند سبحان و ترویج فرهنگ صحیح ازدواج در میان خانواده‌ها جوانان را ترغیب و تشویق به امر مقدس ازدواج کنیم؛ نباید اجازه بدهیم با رواج رسومات غلط و بی‌مبنا اهتمام لازم از جوانان گرفته شود، بلکه باید با سوق دادن نگرش خانواده‌ها در جهت اهمیت فوق‌العاده این امر مهم و اعطاء بینش به جوانان زمینه رفع موانع ازدواج را فراهم نمایم.

زندگی مشترک اهل بیت(ع)؛ «کد موفقیت» برای یک زندگی سالم

حجت‌الاسلام یوسفی مطلق با بیان اینکه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بر این تفکر استوار بود که زندگی و دنیا‌، وسیله و فرصتی برای تقرب به پرودگار است، افزود: فاطمه زهرا(س) با بخشیدن لباس شب عروسی خود به یک فقیر و آزاد کردن غلام و کنیز با پول‌های جمع شده در مراسم عروسی، برکت را به خانه‌‌ خود آورد و تا آخر عمر چیزی‌که خارج از توان حضرت علی‌(ع) باشد از او نخواست.

رئیس تبلیغات اسلامی رضوانشهر تاکید کرد: الگو قرار دادن زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین راهکار برای داشتن یک زندگی خوب و مطلوب است که باید سرلوحه جوانان جامعه قرار گیرد، زیرا مطالعه زندگی این بزرگواران «کد موفقیت» برای یک زندگی سالم است و کم‌توقعی، تربیت درست و رعایت عدالت در بین فرزندان و برخورد درست با یکدیگر شیوه‌هایی است که ما از زندگی آنان می‌آموزیم.

این کارشناس دینی با اشاره به آمار روزافزون طلاق در ایران، گفت: مردان و زنان در احساسات، عشق‌ورزی‌، خواسته‌ها و عکس‌العمل‌ها و نیازها با هم متفاوتند و اغلب اوقات بخاطر نشناختن این تفاوت‌ها با یکدیگر می‌جنگند؛ لذا علت عمده‌‌ طلاق‌ها در کشور ما این است که روش‌های زندگی و انتخاب کردن را نیاموخته‌ایم و از زبان هم سر در‌نمی‌آوریم.

وی عنوان کرد: در این حالت سودی که از ازدواج می‌بریم کم و در برخی مواقع لطمه‌ای که از ناحیه آن می‌خوریم زیاد است و نهایتا منجر به قهر و فاصله و طلاق می‌شود.

خدمت کردن زوجین به یکدیگر باعث عروج انسان می‌شود

حجت‌الاسلام یوسفی مطلق با بیان اینکه ازواج باید به سادگی و پاکی زندگی مشترک ائمه اطهار(ع) باشد، اضافه کرد: جوانان نباید با قضاوت عجولانه، عشق مجازی و عاطفی ازدواج کند، چراکه این اخلاقیات زودگذر هستند که در زندگی دچار مشکل می‌شوند؛ امروزه شلوغی دادگاه‌های خانواده، طلاق و پرداخت هزینه‌های گزاف و سنگین کردن بار ازداواج نتیجه نگاه مادی خانواده‌ها به ازدواج است.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: نباید به ازدواج به دید دنیوی نگاه کرد، بلکه باید به آن دید معنوی و دینی داشت، چراکه ازدواج نردبانی مستحکم برای شناخت انسانیت و طی کردن پله‌های معنویت است.

رئیس تبلیغات اسلامی رضوانشهر زن و مرد را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: خداوند بواسطه‌‌ مأموریت‌هایی که برای انسان گذاشته، توانایی‌های متفاوت به او داده و طبق آموزه‌های دین اسلام در مواردی مردان نقاط قوت و ضعف دارند و در مواردی نیز زنان اینگونه  هستند.

وی با بیان اینکه خدمت کردن زوجین به یکدیگر باعث عروج انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: تبسم همسر به شریک زندگی خود موجب خشنودی خداوند می‌شود و لباس هم بودن زوجین که قرآن آن را بیان می‌کند پوشیدن عیب‌های زوجین توسط یکدیگر را به دنبال دارد و موجب سعادت افراد در زندگی می‌گردد.

captcha