نمایشگاه خوشنویسی «سوگ قلم» در زنجان برپا شد
کد خبر: 2620154
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
به همت جهاد دانشگاهی زنجان؛

نمایشگاه خوشنویسی «سوگ قلم» در زنجان برپا شد

گروه هنر: نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان برجسته استان زنجان به همراه آثار داوری شده مسابقه کتابت جمعی زیارت عاشورا با عنوان «سوگ قلم» به همت جهاد‌دانشگاهی استان زنجان روز گذشته در نگارخانه شهدای جهاد‌ دانشگاهی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، گره زدن مفاهیم والا و ارزش‌های ناب دین مبین اسلام به زبان گویای هنر، انتقال این ارزش‌ها را سهل نموده و به مسئولان فرهنگی کشور این امکان را می‌دهد تا در میان اقشار مختلف جامعه، اقدام به ترویج این ارزش‌های معنوی کنند.
جهاد‌دانشگاهی زنجان نیز به عنوان نهادی که زیرساخت‌های فرهنگی در آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در راستای انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی، فعالیت‌هایی را با پیوست فرهنگی در محیط‌های دانشگاهی ارائه می‌دهد، از این خاصیت هنر برای انتقال ارزش‌های عاشورایی استفاده کرده و فراخوان کتابت زیارت عاشورا را در دانشگاه‌های استان اعلام کرد.
طی اعلام این فراخوان، همزمان با 18 آذرماه امسال، بیش از 14 دانشجوی هنرمند و خوشنویس استان زنجان گردهم آمده و به صورت جمعی این زیارت شریف را کتابت کردند که در پایان 23 اثر از این هنرمندان دانشجو به بخش داوری راه یافت.
این کتابت جمعی علاوه بر در برداشتن سه برگزیده دانشجویی، این فرصت را فراهم آورده است تا آثار داوری‌شده در قالب نمایشگاه «سوگ قلم» در نگارخانه شهدای جهاد‌دانشگاهی زنجان به همراه آثار هنرمندان خوشنویس برجسته استان به نمایش در آید.
نمایشگاه خوشنویسی «سوگ قلم» روز گذشته در نگارخانه شهدای جهاد‌دانشگاهی واقع در باشگاه علمی ـ فرهنگی دانشجویان استان زنجان افتتاح شده و تا دوم دی‌ماه نیز پذیرای عموم بازدید‌کنندگان است.

captcha