محور قراردادن شخصیتی مانند پیامبر(ص) سبب وحدت می‌شود
کد خبر: 2684144
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
جواد محقق:

محور قراردادن شخصیتی مانند پیامبر(ص) سبب وحدت می‌شود

گروه ادب: دبیر چهارمین شب شعر ترانگیزان گفت: موضوعی مثل وجود نازنین پیامبر اسلام یکی از موضوعات وحدت بخشی است که می تواند مورد توجه شاعران کشور اعم از شیعه و سنی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جواد محقق، دبیر چهارمین شب شعر ترانگیزان با بیان اینکه محفلی مانند این برنامه که موضوع میلاد رسول اکرم(ص) را محور خود قرار داده، آن هم در منطقه‌ای که تعداد قابل توجهی از برادران اهل سنت ما در آن زندگی می کنند باعث نزدیکی بیشتر برادران شیعه و سنی می‌شود، گفت: محور قراردادن شخصیتی مانند رسول اکرم(ص) برای این شب شعر قطعا اهدافی را دنبال می‌کند که مهمترین آن بحث وحدت بخشی میان امت اسلامی است.

وی در ادامه درباره برگزاری این محفل ادبی افزود: قرار بر این بود به مناسبت رحلت پیامبر(ص) شب شعری با شرکت برادران اهل سنت و تشیع به عنوان پیش درآمدی با موضوع وحدت در قشم برگزار شود، تا شاعران محلی هم این فرصت را داشته باشند در این محافل شرکت کنند، اما متاأسفانه مشکلاتی پیش آمد و در آن زمان اجرا نشد. دوستان بنیاد محل دیگری را در نظر گرفتند و قرار بر این شد این شب شعر در شهر تالش برگزار شود که تقریباً نیمی از جمعیت آن را براداران اهل سنت تشکیل داده‌اند.

محقق با بیان اینکه در همه شب شعرها شاعران شعری را انتخاب می‌کنند، اما فضا برای آنها  حکم می‌کنند شعر دیگری را بخوانند، گفت: محور شعرخوانی میلاد حضرت پیامبر(ص) است و ممکن است در کنار شعرخوانی راجع به پیامبر(ص)، شعرهای دیگری را دوستان به تناسب فضا قرائت کنند.

وی با تأکید بر اینکه بنا به رسم شب شعر ترانگیزان، شاعران باید جدیدترین شعرهای خود را در این محفل قرائت کنند، گفت: در همه مناسبت‌ها نمی‌توان به این قرارداد صد درصد عمل کرد یا همه دوستانی که در این محفل شعرخوانی می‌کنند، ممکن است نتوانند کار جدیدی را ارائه دهند؛ البته به شاعران توصیه شده که در حد امکان شعرهایی تازه و احیانا چاپ نشده‌شان را بخوانند.

محقق در ادامه بیان کرد: در این برنامه علاوه بر شاعران شناخته شده کشور که به تالش می‌آیند، تعدادی از شاعران محلی این شهر و استان گیلان هم به شعرخوانی می‌پردازند.

گفتنی است، چهارمین شب شعر ترانگیزان با موضوع میلاد پیامبر اکرم(ص)، پنجشنبه ساعت15 در مجتمع فرهنگی و هنری معراج شهرستان تالش برگزار می‌شود.

captcha