نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شوشتر برگزار شد
کد خبر: 2761092
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شوشتر برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ مسعود میرزاپور: نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شوشتر با هدف ایجاد شور و نشاط انقلابی در بین جوانان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، علی بهرامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در این جلسه گفت: یکی از عمده‌ترین مسائلی که باید مدنظر همه مسئولان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرد توجه به جوانان و خواسته‌های قانونی آنان و بسترسازی برای رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است. به همین منظور یکی از محورهای مهم بحث جلسه نهم شورای فرهنگ عمومی را توجه به ایجاد نشاط و شور در آنان با توجه به شرایط محیطی و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر سخنان مقام معظم رهبری در مورد میدان دادن و توجه خاص به جوانان است؛ اگر می‌خواهیم جامعه‌ای فعال، پویا و مقتدر داشته باشیم، باید به فکر رفع مشکلات و موانع پیشرفت جوانان و هدایت آنها به سمت هنجارها و ارزش‌های صحیح اخلاقی و اجتماعی مبتنی بر اصول و معیارهای دینی و ارزشی باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر گفت: از جمله اهدافی که شورای فرهنگ عمومی شوشتر به دنبال تحقق آن است، شناسایی معضلات و گرفتاری‌های ضد فرهنگی جامعه شهری و روستایی در حوزه فعالیت خود است که باید با ارائه راهکارهایی مناسب در جهت رفع آن کوشید.

وی گفت: پر رنگ کردن ارزش‌ها و مجموعه فعالیت‌های که منتج به نهادینه کردن و استمرار آن فرهنگ در جامعه شود از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان فرهنگی شهرستان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شکراله سلیمانی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر نیز در این جلسه گفت: جهت ساماندهی امور جوانان شهرستان با تشکیل کمیته‌ای تخصصی که متشکل از ادارات فرهنگی شهرستان است برنامه‌هایی را برای حضور بیشتر جوانان در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تدوین و اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان ما بیشتر از گذشته باید در کنار مسئولان بوده و تعامل و همفکری و مشورت داشته باشند، اظهار کرد: در جلسه بعدی شورا جزئیات بیشتری از این طرح و چگونگی برقراری ارتباط  جوانان با مسئولان داده خواهد شد.

همچنین حیدر نجفی، نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر نیز با ارائه گزارشی، اقدامات صورت گرفته و پیش روی شهرستان برای جوانان را بیان کرد.

فرماندار شوشتر در رابطه با بحث ایجاد شور و نشاط در جوانان گفت: با همکاری اداره ورزش و جوانان، جشنواره‌های ورزشی قابل توجهی از جمله مسابقات اسب اصیل خوزستانی را در شوشتر اجرا کردیم و بر اساس گفت‌و‌گوهای صورت گرفته برنامه‌های متنوع دیگری برای انتهای سال و سال جدید نیز در نظر گرفته‌ایم.

captcha