قرعه‌کشی برای حضور دانش‌آموزان استان البرز در مناطق عملیاتی
کد خبر: 2762159
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
فلاح‌مراد خبر داد:

قرعه‌کشی برای حضور دانش‌آموزان استان البرز در مناطق عملیاتی

گروه جهاد و حماسه: مسئول مرکز اردویی راهیان نور سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به شور و اشتیاق زیاد دانش‌آموزان البرزی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: ظرفیت کافی برای اعزام همه وجود ندارد و ناچار شدیم قرعه‌کشی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از کوله‌بار، احمد فلاح‌مراد، مسئول مرکزی اردوی راهیان نور و گردشکری البرز با اشاره به اینکه اعزام‌های دانش‌آموزی دختران از 28 دی‌ماه شروع شده است، اظهار کرد: از این تاریخ تا امروز، هفتمین کاروان دختران به صورت مستمر که روزانه به استعداد  300 نفر وارد مناطق عملیاتی جنوب می‌شود، اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه مرحله اول شاهد اعزام پنج هزار دانش‌آموز پسر به مناطق عملیاتی کردستان بودیم، ادامه داد: در مرحله دوم، کار را با اعزام دانش‌آموزان دختر شروع کرده‌ایم .
مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشکری البرز اعلام کرد: اعزام دانش‌آموزان دختر تا 26 بهمن ادامه دارد و اعزام دانش‌آموزان پسران البرزی از 26 بهمن کلید می‌خورد.
وی با بیان اینکه باید به عدد واقعی اعزام‌ها که 35 هزار نفر دانش‌آموز پیش‌بینی شده است، برسیم، گفت: اعزام پسران تا 26 اسفندماه ادامه دارد.
فلاح‌مراد با اظهار اینکه اعزام‌ها را از نواحی چهارگانه کرج که شامل نواحی امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام هادی(ع) و امام جواد(ع) است، انجام می‌دهیم، افزود: دانش‌آموزان حاشیه استان البرز هم که شامل کرج، محمدشهر، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان می‌شوند، از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید می‌کنند.
وی راهیان نور را سفر به عمق و پهنای حماسه‌های غرورآفرین رزمندگان دوران دفاع کربلایی مردم ایران و پیوند با فرهنگ تعالی‌بخش شهیدان نینوایی عنوان کرد و گفت: محل استقرار دانش‌آموزان به مدت دو شب در یادمان شهید کلهر واقع در اندیمشک خوزستان و یک شب در اردوگاه مسعودیان واقع در اهواز است.
این مقام مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان در مدت سفر چهار روزه خود موفق می‌شوند از یادمان‌های شلمچه، هویزه، جبه‌های میانی، شرهانی، فتح‌المبین و دوکوهه دیدن کنند.
فلاح‌مراد برنامه‌های اعزامی دانش‌آموزان پسر را به همین صورت ذکر کرد و گفت: دانش‌آموزان اعزامی پسر نیز از این اردوگاه‌ها استفاده و از مناطق نام‌برده زیارت می‌کنند.
مسئول مرکزی اردوی راهیان نور و گردشکری البرز، برنامه فرهنگی را همچون شب یک شب خاطره، خواندن زیارت عاشورا در برنامه‌های صبحگاهی، پخش کلیپ‌های جنگی، مسابقات فرهنگی با اهدای جوایز عنوان کرد و گفت: سبک مسابقات دلنوشته در پلاکارد بنری به صورت همگانی اجرا می‌شود و دانش‌آموزان درد دل‌های خود را روی این پارچه با نوشتن جملات کوتاه ابراز می‌کنند .
این مقام مسئول افزود: ظرفیت کافی برای اعزام همه دانش‌آموزان وجود ندارد و  ناچار هستیم دانش‌آموزان را با قرعه‌کشی به این سفر اعزام کنیم.
وی گفت: دلنوشته‌های پسران در مرحله اول بیش از 1000 مورد بوده است و آثار دلنوشته‌های اعزامی دانش‌آموزان دختر که از 28 دی‌ماه انجام گرفته، تاکنون بیش از 100 مورد بوده است.

captcha