پیروی از ولایت محوری‌ترین اصل در نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 2881368
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

پیروی از ولایت محوری‌ترین اصل در نظام جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی از ولایت محوری‌ترین اصل در نظام جمهوری اسلامی است و همه چیز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با ولایت و شهدا گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شام‌گاه دوم اسفند‌ماه در یادواره 116 شهید نیروی انتظامی شهرستان‌های شمال و شمال شرق استان اصفهان که در سالن علامه فیض دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: پیروی از ولایت محوری‌ترین اصل در نظام جمهوری اسلامی است و همه چیز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با ولایت و شهدا گره خورده است.

بروجردی با اشاره به اهمیت ولایت فقیه و شهدا افزود: در جغرافیای سیاسی جهان که ۵۷ کشور اسلامی وجود دارد، تنها کشوری که توانسته است به این دستور الهی عمل کند، ایران است چراکه حکومت اسلامی یک سلیقه سیاسی نیست بلکه یک دستور الهی است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ساختار منحصربه‌فرد، ولایت‌ فقیه توانسته است اسلام را پس از ۱۴ قرن در این بخش از جغرافیای سیاسی جهان حاکم کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز خرده فرمایشات هیچ نظام و قدرت استکباری در دنیا را قبول نمی‌کند و به همه آن‌ها نه می‌گوید، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی که انقلاب درختی نو پا بود و جهان دو قطبی بود و در کنار ایران، ابر قدرت شرق شوروی سابق ودر طرف دیگر ابرقدرت غرب، آمریکای جهانخوار قرارداشت، امام خمینی(ره) به هیچ‌کدام از آن‌ها نه تنها باج نداد بلکه گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی در ادامه با اشاره به این که خداوند اجازه ذلیل زندگی کردن را به مؤمنین خود نداده است، افزود: بر این اساس تکلیف ما روشن است و ما مکلف هستیم با عزت زندگی کنیم.

بروجردی اسلام را بر همه چیز برتر دانست و یادآور شد: به همین دلیل بود که شعار نه غربی و نه شرقی و نفی هردو ابرقدرت توسط امام خمینی(ره) شکل گرفت، چراکه ما نمی‌توانیم به‌عنوان یک نظام الهی به‌دنبال قدرت شیطانی باشیم، لذا قدرت‌های شیطانی برای از بین بردن نظام، کودتاهای متعدد و جنگ هشت ساله را به ایران تحمیل کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : ایران اسلامی امروز نیز به برکت خون پاک شهدا و پشتوانه عظیم الهی، قدرتی دارد فراتر از قدرت های شیطانی جهان، اما برخی آمریکا را قدرت برتر جهان می دانند، در حالی که قدرت جمهوری اسلامی که از قدرت لایزال الهی است، بالاتر از قدرت آمریکا بوده و ایران ثابت کرده است قدرت برتر درمنطقه است.

وی در ادامه با اشاره به‌عبرت‌های متعدد تاریخ به‌ویژه سرنوشت صدام که با همه حمایت های جهانی، چگونه توسط حامیان و طرفدارانش ذلیلانه از مخفیگاهش بیرون کشیده و اعدام شد، گفت: کفر با همه قامت خود در برابر اسلام مجسّم، در برابر جمهوری اسلامی ایران قد علم کرد و مفتضحانه شکست خورد، این‌ها عبرت‌های تاریخ هستند.

بروجردی تمامی موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف را به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی و دیگر شهدای نظام و اسلام دانست و با معرفی اخلاص عمل شهدا به‌عنوان رمز جاودانگی آنان، گفت: استمرار نظام در گروی احیای انگیزه و آرمان‌های شهدا است.

captcha