مجموعه وقفی «طوبی» برای تأسیس دانشکده علوم قرآنی تحویل اداره اوقاف تبریز شد
کد خبر: 2888202
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
درآستانه برگزاری مسابقات سراسری قرآن؛

مجموعه وقفی «طوبی» برای تأسیس دانشکده علوم قرآنی تحویل اداره اوقاف تبریز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مجموعه وقفی طوبی از طرف شهرداری تبریز جهت تأسیس دانشکده علوم قرآنی به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی روز گذشته، چهارم اسفند در آئین تحویل مجموعه وقفی طوبی از طرف شهرداری تبریز جهت تأسیس دانشکده علوم قرآنی به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، با تأکید بر ضرورت توجه در شناساندن بزرگان دینی و فرهنگی این شهر گفت: ضروری است بزرگان این شهر از جمله علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری به مردم شناسانده شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌ نشر و گسترش خدمات علمی را ضروری دانست و افزود: تأسیس دانشکده علوم قرآنی باید از سال‌های گذشته عملیاتی می‌شد اما هر چند این اقدام دیرهنگام بود ولی خداوند را شاکر هستیم که اکنون این مجموعه فاخر در زمین وقفی به‌عنوان مرکز ترویج نشر معارف قرآنی استفاده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تأسیس این دانشکده در استان بتوانیم سبک زندگی اسلامی و قرآنی را بیش از پیش در جامعه ترویج و توسعه دهیم تا با مهندسی فرهنگی در جامعه به منویات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

مسئول تأسیس دانشکده علوم قرآنی ادامه داد: با ابزارهای مختلف می‌توان زمینه انس با قرآن را بیش از پیش در جامعه فراهم کرد و از این طریق معانی و مفاهیم قرآنی را وارد زندگی مردم کرد.

حسینی از افتتاح رسمی دانشکده علوم قرآنی همزمان با افتتاح سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و آیت‌الله احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد.

صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در ادامه این آئین گفت: توجه و تدبر در آموزه‌های قرآنی ضروری است از این‌رو تأسیس دانشکده علوم قرآنی، تلاشی برای عمق‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی است.

نجفی اظهار کرد: افتتاح این دانشکده در شهر تبریز به‌عنوان پایتخت تشیع و شهر علامه‌های بزرگ حرکت عظیم و بزرگی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: نشر مسائل قرآنی و فرهنگی باید ریشه‌ای و با تدبر و نگاه ویژه باشد و ضروری است در این راستا مطالعات و تحقیقات سنجیده‌ای انجام شود.

نجفی ادامه داد: تبریز شهر عالمان بزرگی همچون علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری بوده و وجود مجموعه فاخری با عنوان دانشکده علوم قرآنی در این شهر ضروری و لازم است.

وی گفت: امیدواریم در این مرکز آموزشی، تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های قرآنی دایر شود تا شاهد حضور دانشجویان و دوستداران این رشته‌ها در شهر تبریز باشیم.

شهردار تبریز خواستار ملموس شدن تاریخ و تمدن شهر تبریز به جوانان شد و گفت: جوانان این شهر از گذشته و تاریخ این شهر اطلاعات کافی ندارند و ضروری است هویت شهر تبریز به جوانان شناسانده شود؛ چراکه فعالیت‌های قرآنی در شهر تبریز بسیار گسترده و چشم‌گیر است و وجود هیئت‌های به‌نام مذهبی و مراکز آموزش قرآن در این شهر نشان از باور و عقیده قلبی این مردم به آموزه‌های قرآنی دارد.

captcha