برگزاری اختتامیه فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۹۴
کد خبر: 3151466
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
روز گذشته در مشهد صورت گرفت؛

برگزاری اختتامیه فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۹۴

گروه اجتماعی: اختتامیه فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۹۴ روز گذشته، ۲۶ فروردین‌ماه با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز 94، عصر روز گذشته، 26 فروردین‌ماه با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: ستاد خدمات سفر استان طبق مصوبه هیئت دولت در قالب 9 کمیته برنامه‌ریزی شد اما در خراسان رضوی بنا به نیاز این 9 کمیته تبدیل به 12 کمیته شدند.

وی با بیان اینکه زمانی که ستاد خدمات سفر، عملیات اجرایی خود را آغاز کرد تا انتهای برنامه‌های خود را به بهترین نحو ارائه و اجرا کرد، ابراز کرد: نخستین شاخصی که ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در نوروز 94 را نسبت به سال‌های گذشته سرآمد می‌کند، حضور مستمر مدیران در زمان اجرای عملیات بود.

واحدی با اشاره به این مطلب که در نوروز امسال مدیران کمیته‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران ظرفیت‌های موجود را افزایش دادند، عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های انجام شده در نوروز امسال دارای کیفیت بهتری بود و طرح‌های جدیدی نیز اجرایی شد.

در ادامه رجبعلی لباف خانیکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به کیفیت کمی و کیفی اقدامات ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته در سال 94 از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد خدمات سفر استان به خوبی توانستند ایفا نقش کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، عنوان کرد: کارهای ستاد به شهرستان‌ها نیز سپرده شد تا هرکدام از آن‌ها عهده‌دار اجرای بخشی از برنامه‌ها شوند.

لباف‌خانیکی با اشاره به این مطلب که فعالیت ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از 25 اسفندماه 93 آغاز شد، گفت: در طول اجرای عملیات، جلسات متفاوتی با حضور اعضای ستاد برگزار شد که در همین جلسات توانستیم نقص‌ها و مشکلات را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

احمد دیناری، مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه آغاز برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های ستاد خدمات سفر برای نوروز 94 بعد دهه آخر صفر 93 بود، ابراز کرد: چهار جلسه هماهنگی با حضور اعضای ستاد در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های اجرایی توسط کمیتههای 12 گانه به ستاد استان و شهرستان‌ها ابلاغ شد تا در جهت اجرای آن گام بردارند.

دیناری یادآور شد: در طول اجرای طرح‌های نوروی استاندار خراسان رضوی و رؤسای 12 گانه کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان به طور مرتب از این طرح‌ها بازدید و امکانات و ظرفیت‌های موجود را مشاهده می‌کردند.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن قدردانی از رؤسای کمیته‌های 12 گانه ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: اقدامات شایسته و تلاش شبانه‌روزی به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در تعطیلات نوروز 94 انجام گرفت که شایسته تقدیر و قدردانی هستند.

وی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته درحوزه اسکان، اطلاع‌رسانی، خدمات عمومی و نظارت بر عملکرد اصناف، حمل و نقل، تهیه مایحتاج عمومی، ارائه خدمات بهداشتی و مناسب‌سازی فضاهای شهری در این ایام نوروز سبب ارتقای میزان رضایت‌مندی مسافران شد اما باید ضعف‌های موجود در ارائه خدمت به زائران را از بین ببریم.

رشیدیان با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران و مسافران در نوروز 94 با روند رو به رشدی مواجه بود، گفت: رضایت‌مندی زائران از نحوه خدمت‌رسانی به آن‌ها ناشی از تعامل، همگرایی و هماهنگی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف بود.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران در تابستان سال جاری برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد، ابراز کرد: فعالیت ستاد خدمات سفر خراسان رضوی به پایان نمی‌رسد بلکه این ستاد باید از هم اکنون برای خدمت‌رسانی مناسب در تابستان برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های اجرایی را انجام دهد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از مدیران دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

captcha