وجه کمال دستیابی به علم و داشتن تقوای الهی است
کد خبر: 3165879
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
آیت‌الله دستغیب:

وجه کمال دستیابی به علم و داشتن تقوای الهی است

گروه اجتماعی: منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم همراهی علم و تقوا تأکید کرد و گفت: وجه کمال دستیابی به علم، داشتن تقوای الهی است زیرا در مشی علوم دینی، کسب علم به تنهایی نفعی ندارد بلکه ضرر و زیان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته، 28 فروردین‌ماه در حاشیه آزمون ورودی حوزه‌های علمیه این استان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، کسب مدارج علمی و آمادگی تبلیغ رسالت الهی را یکی از واجبات دانست و افزود: این کسب علم الهی بر تمام کسانی که واجد الشرایط هستند واجب است اما زمانی که عده‌ای در این عرصه حضور یافتند، از دیگران ساقط می‌شود.

وی تأکید کرد: یکی از نیازهای مهم جامعه ما به وجود افرادی است که واجد الشرایط تبلیغ دین مبین و مکتب اهل بیت(ع) هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ معنوی باشند.

آیت‌الله دستغیب همچنین، بر لزوم گام نهادن در عرصه کسب علم بر مبنای تقوای الهی تأکید کرد و گفت: در راه کسب مدارج علمی باید از روز اول پایه حرکت را بر مبنای تقوا گذاشت چنانچه حتی در قرآن کریم نیز داریم که خداوند تأکید می‌فرمایند در مسجدی که بنایش از روز اول تقوا بوده، قرار بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بر لزوم همراهی علم و تقوا تأکید کرد و گفت: وجه کمال دستیابی به علم، داشتن تقوای الهی است زیرا در مشی علوم دینی، کسب علم به تنهایی نفعی ندارد بلکه ضرر و زیان است یعنی این راه هم می‌تواند انسان را به ملکوت اعلی و هم به پایین‌ترین درجات برساند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه بعد از حرکت بر مبنای تقوای الهی، باید همت گماشت، گفت: طبعاً انسان با اراده قوی و پشتوانه و البته توکل به خداوند می‌تواند در راهی که انتخاب کرده است، موفق باشد.

وی در ادامه به جایگاه کسب مدارج علمی از سوی طلاب علوم دینی و اسلامی اشاره کرد و افزود: در روایت‌ها آمده است که برای طلاب علوم دینی از همان ابتدای حرکت برای طلب علم، ملائکه بال‌های خود را زیر پای آن‌ها می‌گسترانند و این یک تشریف الهی و شاید برای ما قابل درک نباشد که این حقیقت چگونه تحقق پیدا می‌کند یعنی آنقدر انسان در پیشگاه خداوند جایگاه بلندی پیدا می‌کند، که ملائکه چنین اقدامی در مقابل او انجام می‌دهند.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: البته اگر چنانچه شخصی برای رضای خدا علم کسب کرده و به دیگران بیاموزد مسلماً در ملکوت آسمانها عظیم شمرده می‌شود و این درجه رفیعی است که خداوند برای چنین بندگان خود قرار داده است.

captcha