غربالگری خطیبان و ائمه جماعت مساجد در کویت
کد خبر: 3183220
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

غربالگری خطیبان و ائمه جماعت مساجد در کویت

کانون خبرنگاران نبأ: وزارت اوقاف کویت از برگزاری آزمونی برای مؤذنان و خطیبان مساجد با هدف غربالگری آنها خبر داده است. همچنین بستن درهای مساجد ۳۰ دقیقه بعد از هر یک از نمازهای واجب از دیگر تدابیر جدید این وزارت است که دلیل آن جلوگیری از سوء‌استفاده افراد مغرض عنوان شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، وزارت اوقاف در راستای اصلاحات جدید، یک تن از ائمه مساجد را به انفصال دائم از خدمت محکوم و به ۹ تن دیگر اخطار کتبی ابلاغ کرد.

بنابر اعلام القبس، یک منبع موثق وزارت اوقاف دلیل چنین اقدامی را بی‌توجهی ائمه مذکور به مقررات و قوانین وزارت اوقاف و تعرض آنها به سیاست‌های رهبران برخی کشورها و انتقاد از برخی جریان‌های اسلامگرا دانسته است.

وزارت اوقاف همچنین از برگزاری آزمون برای مؤذنان و خطیبان مساجد با هدف غربالگری آنها خبر داده است. بستن درهای مساجد 30 دقیقه بعد از هر یک از نمازهای واجب از دیگر تدابیر جدید این وزارت است که دلیل آن جلوگیری از سوء‌استفاده افراد مغرض عنوان شده است.

این منبع همچنین از دستور وزیر اوقاف برای برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تقویت خطی مشی اعتدال برای ائمه و خطیبان مساجد خبر داده است.

captcha