لزوم معرفی هنرانقلاب به‌عنوان مکتب هنری متعهد درافق چشم‌انداز ۱۴۰۴
کد خبر: 3221912
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
میلانی تأکید کرد:

لزوم معرفی هنرانقلاب به‌عنوان مکتب هنری متعهد درافق چشم‌انداز ۱۴۰۴

گروه هنر: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: حوزه هنری قرار است در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ هنر انقلاب اسلامی را به عنوان یک مکتب هنری متعهد و مأموریت‌‎گرا نمایندگی کرده و تمامی فعالیت‎های صورت‎گرفته در این زمینه را رصد و در این راستا به عنوان متولی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز، هشتم اردیبهشت در جلسه‎ای که با حضور مسئولین کارگروه‌های تخصصی حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: فرایند کار حوزه هنری با تلاش‎‏های مسئولین کارگروه‌‏ها نمود پیدا می‏‎کند؛ چراکه مسئولین کارگروه‎‏ها در جلساتی که در طول هفته با هنرمندان دارند از ظرفیت‎های هنرجویان به نحواحسن در راستای اهداف متعالی حوزه هنری استفاده می‌‏کنند.

میلانی افزود: کارگروه‏‌های حوزه هنری در سال گذشته با برپایی بیش از 222 نشست در قالب 12 کارگروه تخصصی تصویرسازی، کاریکاتور، عکاسی، طراحی و نقاشی، آواها و نغمه‏‌های انقلابی، فیلم‎‏نامه نویسی، تدوین، طنز، شعر، داستان، ادبیات پایداری و هنرهای قرآنی در عرصه فرهنگ و هنر استان فعالیت‏‌های خود را اجرا کرده است و در بیشتر موارد موفقیت‌هایی کسب شده است.

وی اضافه کرد: در سال 94 کارگروه‌‎های حوزه هنری از 12 کارگروه به 14 کارگروه ارتقا خواهد یافت و کارگروه‎های تخصصی هنر و ادبیات عاشیقی و خوشنویسی کارگروه‎هایی هستند که در سال جاری فعایت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری در افق چشم انداز 1404 قرار است برنامه‌‎های خود را از جشنواره محور به تولید محور تغییر دهد لذا امسال نیز تولید محصول باید در سرلوحه کارهای کارگروه‎ها قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم پیام‎های دینی، انقلابی و ارزشی نظام جمهوری اسلامی را به مردم و مخاطبین به ویژه جوانان ابلاغ کنیم.

میلانی ادامه داد: حوزه هنری قرار است در افق چشم انداز 1404 هنر انقلاب اسلامی را به عنوان یک مکتب هنری متعهد و ماموریت گرا نمایندگی کند و تمامی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه را رصد کرده و در این راستا به عنوان متولی اقدام کند.

وی از مسئولین کارگروه‌‎ها خواست به شعار ایمان، اخلاق و دانش محوری که ارزش‌های بنیادین حوزه هنری را تشکیل می‌‎دهند پایبند باشند و به آنها عمل کنند و کاری کنند که این ارزش‌‎ها در عملکرد هنرمندان و هنرجویان جلوه کند؛ زیرا پیاده‌سازی این ارزش‌ها یک فرایند دسته جمعی است.

میلانی در پایان به جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این جشنواره قرار است مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار شود؛ لذا امید است مسئولین کارگروه‎‏ها و هنرمندان حوزه هنری بتوانند برای شرکت در این جشنواره آثار در خور شأنی را تولید و ارائه کنند.

captcha