تدوین و نگارش کتاب «خاصبان ۳۵ کیلومتر» کلید خورد
کد خبر: 3259473
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

تدوین و نگارش کتاب «خاصبان ۳۵ کیلومتر» کلید خورد

گروه اندیشه: طرح گردآوری، تدوین و نگارش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز آموزشی خاصبان تحت عنوان «خاصبان ۳۵ کیلومتر» در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی  امروز، 15 اردیبهشت در جمع خبرنگاران خبر داد: طرح گردآوری، تدوین و نگارش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز آموزشی خاصبان تحت عنوان «خاصبان 35 کیلومتر» توسط دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری این استان آغاز شد.

وی گفت: آغاز این پروژه با گفتگوی جواد صالحی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از بازنشستگان مرکز آموزشی خاصبان است.

میلانی افزود: مرکز آموزشی خاصبان از مهم ترین مراکز آموزشی سپاه لشگر عاشوراست که رزمندگان و فرماندهان مهمی در آن آموزش دیده و راهی میادین کارزار شده‎اند.

وی ادامه داد: در این کتاب سعی خواهد شد با تعدادی از رزمندگان و مربیان این مرکز آموزشی مصاحبه و خاطرات تلخ و شیرین آنها گردآوری شود.

میلانی با بیان اینکه کار مصاحبه و تدوین توسط داود خدایی انجام می‎یابد، گفت: جواد صالحی به عنوان اولین کسی است که آقای خدایی با وی در این رابطه مصاحبه کرده است.

رئیس حوزه هنری خاطر نشان کرد: صالحی اسفند ماه سال 1358 وارد سپاه و در سال 1385 نیز از سپاه بازنشست شده است. وی به عنوان مربی تاکتیک در چند دوره آموزشی این آموزشگاه حضور داشته و بودن در کنار شهیدانی چون علی تجلایی و همکاری با رزمندگانی مثل مصطفی مولوی، طیب شاهینی و غلامحسین سفید گری را در کارنامه جنگی خود دارد.

جواد صالحی، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت گردآوری خاطرات ایثارگران و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی گفت: گردآوری و مستندسازی گردآوری خاطرات ایثارگران و جانبازان باعث می‌‎شود نسل‎های آینده از رشادت‎ها و جان‎فشانی‎‏های رزمندگان در دفاع از ناموس وطن اطلاع یابند و آنها را سند افتخار و توسعه ملی فرا راه خود بدانند.

وی تأکید کرد: انتقال ازخودگذشتگی و ایثار رزمندگان به نسل جوان، تأثیر بسیار زیادی در ارتباط و پیوند این قشر از جامعه با جوانان و نوجوانان دارد.

captcha