تکرار تاریخ در یمن/ یاد و خاطره حماسه فتح خرمشهر زنده بماند
کد خبر: 3281134
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

تکرار تاریخ در یمن/ یاد و خاطره حماسه فتح خرمشهر زنده بماند

گروه سیاسی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر حاصل وحدت، صبوری و پایبندی به ارزش‌ها بود، گفت: یاد و خاطره این حماسه بزرگ باید در اذهان زنده بماند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حسن مجنونی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد برنامه‌ریزی بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: امروز شاهد تکرار تاریخ در یمن هستیم و اگر مقام معظم رهبری و مسئولان تلاش دارند فتح خرمشهر زنده بماند به همین دلیل است که تاریخ تکرار می‌شود.



وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر حاصل وحدت، صبوری و پایبندی به ارزش‌ها بود، اظهار کرد: در این راستا نسل‌های آینده می‌توانند الگو بگیرند.



مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، گفت: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تقدیر از جانبازان و ایثارگران، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی و جشن سوم خرداد از مهمترین برنامه‌های عمومی و مشترک بزرگداشت سالروز حماسه سوم خردادماه در استان است.



مجنوبی از تشیع دو شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام موسی‌الکاظم(ع) در استان خبر داد و افزود: مراسم استقبال از پیکر این دو شهید گمنام روز چهارشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در محل شهدای باقریه برگزار می‌شود.



وی یادآور شد: براساس آزمایش‌های DNA که روی پیکرهای شهدا انجام شده یکی از شهدا 26 ساله در عملیات خیبر جزیره مجنون سال62 و شهید دیگر در سن 19 سالگی در تک دشمن در منطقه زبیدات عراق در سال 65 به شهادت رسیده‌اند.

captcha