ضعف سازمان‌های اسلامی اندونزی در ممانعت از تأثیرات داعش
کد خبر: 3306669
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
فعال سیاسی اندونزی عنوان کرد:

ضعف سازمان‌های اسلامی اندونزی در ممانعت از تأثیرات داعش

شعب خارجی: مدیر مؤسسه تجزیه و تحلیل تعارضات سیاسی در جاکارتا تأکید کرد: سازمان‌های اسلامی اندونزی قادر به جلوگیری از تأثیرات داعش نیستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، سیدنی جونز، مدیر مؤسسه تجزیه و تحلیل تعارضات سیاسی در جاکارتا در جلسه‌ای با موضوع «تکامل داعش در اندونزی» در جاکارتا گفت: تعدادی از سازمان‌های اسلامی در اندونزی همچون سازمان مجلس علمای اندونزی، محمدیه و نهضت العلما قادر به جلوگیری از تأثیرات گروه داعش نیستند.
وی اظهار کرد: تاکنون نقش مجلس علمای اندونزی، نهضت العلما و محمدیه در برابر استدلال‌های داعش دیده نشده است.
سیدنی جونز تصریح کرد: این سازمان‌ها هنوز به خوبی نمی‌توانند از استدلال‌هایی که توسط داعش ارائه داده شده است، جلوگیری کنند. در عوض، گروه داعش حمایت و مشروعیت‌های بسیاری دریافت کرده است.
وی افزود: محمدیه و نهضت العلما به عنوان بزرگ‌ترین سازمان اسلامی در اندونزی و همچنین سازمان مجلس علمای اندونزی باید قادر به جلوگیری از تفسیر فقه جهاد که گروه داعش استفاده می‌کنند، باشند.
جونز تأکید کرد: به جای این سازمان‌ها، دیگر گروه‌های افراطی توانسته‌اند از تفسیر فقه جهاد که ناصحیح است، جلوگیری کنند؛ چرا که آن‌ها ماهرتر و مؤثرتر هستند و با تسلطشان بر قرآن و احادیث از استدلال‌های آن‌ها جلوگیری می‌کنند.
وی اظهار کرد: سایت‌ها و رسانه‌هایی مانند «arrahmah.com» ،«voa» ،«islam.com» و دیگر سایت‌هایی که اخیراً توسط دولت مسدود شده است، بهتر می‌توانند استدلالات داعش در مورد جهاد را رد کنند.

captcha