۲۴ هزار «دست‌های کوچک دعا» رو به‌ آسمان شد
کد خبر: 3308210
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

۲۴ هزار «دست‌های کوچک دعا» رو به‌ آسمان شد

گروه هنر: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از دریافت بیش از ۲۴ هزار دعا در نهمین جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا توسط دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی روز گذشته، پنجم خرداد‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 24 هزار و 545 دعا از اقصی‌نقاط ایران به نهمین جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا ارسال که از این میان، دو سوم دعاهای رسیده ازآن دختران بوده و بقیه دعاها توسط پسران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در دعاهای رسیده به نهمین جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا شرایط و محیط در دعاها تأثیر بسزایی دارد، افزود: متأسفانه بیشتر دعاهای رسیده از اصل فانتزی بودن فاصله گرفته، به طوری که یکی از معیارهای انتخاب دعا توسط هیأت داوران توجه به فانتزی بودن دعا است.

میلانی تصریح کرد: در بیشتر مواقع اسرار مگوی خانواده‌ها توسط کودکان در قالب دعاهایشان فاش شده و این امر رسالت حوزه هنری استان را در امانت‌داری بسیار سنگین کرده است.

رئیس حوزه هنری استان از نهادهای همسو خواست تا حوزه هنری استان را در آسیب‌شناسی دعاهای رسیده یاری کنند؛ چراکه دعاها آئینه مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، روانی و... خانوداه‌ها است.

میلانی در ادامه از تخصیص مقداری از دعاها به بخش ویژه نهمین جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا که چشم‌انداز ایران در افق 1404 است اشاره کرد و گفت: برخی از دعاهای رسیده به این بخش اختصاص دارد به طوری که بیشتر دعاها از پیشرفت ایران در افق 1404 خبر می‌دهد و اینکه ایران به قدرت منطقه‌ای دست یافته و توانسته است صلح و امنیت را در منطقه برقرار کند.

وی اظهار کرد: بعد از بررسی و داوری آثار در تیر ماه 94، شاهد برگزاری برنامه اختتامیه نهمین جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا در مرداد ماه خواهیم بود.

captcha