ثبت سومین وقف زیرکوه در سال 94
کد خبر: 3308300
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

ثبت سومین وقف زیرکوه در سال 94

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف زیرکوه از ثبت دو وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار موقوفات جدید زیرکوه در سال 94 به 3 وقف جدید افزایش پیدا کرد.


به گارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رحیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه از ثبت دو وقف جدید در شهرستان زیرکوه خبر داد.



وی با اشاره به ثبت وقف‌های جدید شهرستان درسال 94 گفت: غلامرضا عبداللهی نیم طاقه آب و اراضی را در روستای شیرگ از توابع شهرستان زیرکوه وقف بر عمران و آبادانی روستا و امورات فرهنگی در روستای شیرگ کرد.



رئیس اداره اوقاف زیرکوه افزود: واقف خیر اندیش رضا عسکری هم نیم طاقه آب و اراضی در مزرعه و قنات عقیق را وقف بر امورات عمرانی و امورات فرهنگی روستا کرد .



رحیمی با اشاره به اینکه ارزش فعلی این موقوفات 50 میلیون ریال است که با توجه به درختکاری باغ و اراضی در آینده عواید خوبی نصیب موقوفه می‌شود، عنوان کرد: با این دو وقف جدید، آمار موقوفات جدید زیرکوه در سال 94 به 3 وقف جدید افزایش پیدا کرد.



وی با اشاره به آیه 92 سوراآل عمران« لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ؛ هرگز به (حقیقت) نیکوکاری نمی‏رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‏دارید (در راه خدا) انفاق کنید، و آنچه انفاق می‏کنید خداوند از آن با خبر است» عنوان کرد: وقف دری از درهای آسمان است که خدا به روی بندگان خاص خود گشوده است و انسان با وقف راه بهشت را هموار می‌کند.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه وقف را هدیه بی‌منت برای خلق و رحمتی بی‌پایان برای واقف برشمرد و یادآور شد: وقف معامله با خداست که نشانه دور اندیشی، مردم دوستی و عامل شکوفایی علم و اندیشه است.

captcha