برگزاری دومین همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی
کد خبر: 3310807
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
به میزبانی دانشکده علوم قرآنی سبزوار؛

برگزاری دومین همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس دانشکده قرآنی سبزوار از میزبانی این دانشکده در برگزاری دومین همایش ملی سیره رضوی و سبک زندگی قرآنی خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فاتحی، رئیس دانشکده قرآنی سبزوار با بیان این مطلب گفت: این دانشکده نوپا نخستین دانشکده علوم قرآنی از بین 22 دانشکده در سطح کشور است که سال گذشته توانست با همکاری بنیاد ملی امام رضا(ع) با اخذ درجه علمی و پژوهشی از دفتر کمیسیون نشریات وزارت علوم اقدام به برگزاری همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی کند.

وی افزود: با توجه به تجربه بسیار خوب سبزوار در برگزاری نخستین همایش و اصرار بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مقدمات میزبانی دومین همایش در سبزوار فراهم شد و این همایش در آبان‌ماه سال جاری با شش موضوع در محوهای نقش و جایگاه سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی، ماهیت و ارکان سبک قرآنی در سیره رضوی، مبانی و شاخص‌های سبک قرآنی در سیره رضوی، مؤلفه‌های سبک زندگی قرآنی در سیره امام رضا(ع)، راهکارهای ترویج و توسعه سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی و آسیب‌شناسی سبک زندگی بر مبنای سیره رضوی برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام فاتحی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در ارسال آثار نیست، اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال چکیده آثار 15 مردادماه و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات اواخر مهرماه سال جاری اعلام شده؛ همچنین موافقت‌های اولیه در بحث اعتبارات این همایش که امر مهمی در ترغیب اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای مشارکت است انجام شده است.

رئیس دانشکده قرآنی سبزوار تقویت در حوزه دین را نخستین هدف برگزاری این نشست‌ها بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) درخواست برگزاری توسط دانشکده سبزوار را داشت و دانشگاه علوم و معارف قرآنی نیز در خراسان واقع شده تلاش ما این بود تا پژوهشگران ارتباط قرآن و اهل بیت(ع) را بررسی کنند که سیره امام رضا(ع) در راستا و تداوم تعالیم قرآن کریم بوده است.

وی ادامه داد: به لحاظ تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در چند سال اخیر در بحث سبک زندگی، به نظر رسید هم در بحث قرآن (ثقل اکبر) و اهل بیت(ثقل اصغر) سبک زندگی را بررسی کنیم.

فاتحی برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور آیت‌الله عابدی از فضلای سطوح عالی حوزه را از جمله برنامه‌های این همایش یک روزه بیان کرد.

علی مؤید

captcha