غبارروبی ۲۰ مسجد در دهه تکریم مساجد توسط اعضای شورای قرآنی منطقه ۱۵
کد خبر: 3315190
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

غبارروبی ۲۰ مسجد در دهه تکریم مساجد توسط اعضای شورای قرآنی منطقه ۱۵

گروه فعالیت‌های قرآنی: غبارروبی ۲۰ مسجد در منطقه ۱۵ تهران توسط اعضای شورای قرآنی به مناسبت دهه تکریم مساجد انجام شد.

قاسم مالکی، مسئول شورای قرآنی منطقه 15 شهر تهران و عضو فعال جمعیت قرآنی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، گفت: غبارروبی و تکریم مساجد که طبق سنت دیرینه همه‌ساله در دهه آخر ماه شعبان برگزار می‌شود در راستای آماده‌سازی مساجد برای استفاده بهتر در ماه مهمانی خدا یعنی ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.
مالکی ادامه داد: غبارروبی مساجد را صرف‌نظر از پاکیزگی و آماده شدن فضای فیزیکی مساجد، بهانه‌ای برای زدودن غبار دل و آمادگی معنوی برای ماه مبارک رمضان دانست و افزود: بدینوسیله زنگار دلها را بزداییم و به استقبال ماه پر برکت خداوند رحمان برویم. در همین راستا با هماهنگی که با مراکز قرآنی در سطح مساجد منطقه بi`عمل آورده شد و با حضور پرشور 60 نفر از قرآنیان منطقه 15،‌ تعداد 20 باب مسجد غبارروبی انجام پذیرفت.
مسئول شورای قرآنی منطقه 15 شهر تهران هدف از اجرای این طرح را افزایش مشارکت مردمی جهت تطهیر مساجد و اقدامی تبلیغی جهت معرفی بیشتر دهه تکریم و غبارروبی مساجد خواند و افزود: شورای قرآنی منطقه 15 با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و استفاده از همه‌‌ ظرفیت‌های موجود سعی در ارتقاء سطح کیفی امکانات مساجد در برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم نموده است تا فضا برای برپایی نماز، جلسات قرآن و مراسم‌های ماه مبارک رمضان آماده و باکیفیت مطلوب‌تر و شایسته‌تری برگزار شود.

captcha