۳۶ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در بهار فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3323024
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

۳۶ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در بهار فعالیت می‌کنند

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار با بیان اینکه رسالت هنرمندان در کشور را در ارتقا فرهنگ جامعه و کاهش ناهنجاری‌ها خطیر است، افزود: در شهرستان بهار ۹ انجمن فرهنگی_هنری و ۳۶ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از همدان، فتح الله ضابطی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار  شنبه، 13 تیرماه در نشست اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان بهار گفت: هنرمندان باید با هنر خود به جامعه خدمت کنند و در راستای ترویج فرهنگ دینی بکوشند و با تقویت فرهنگ و هنر می توان جامعه را به رشد و پویایی رساند و اگر به دنبال پیشرفت ایران اسلامی هستیم این مهم باید توسعه یابد و اصحاب فرهنگ و هنر با تفکرات ناب خود مدیران را یاری کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار با بیان اینکه رسالت هنرمندان در کشور را در ارتقا فرهنگ جامعه و کاهش ناهنجاری‌ها خطیر است، بیان کرد: نتیجه کار هنرمندان مستقیماً در شکل‌گیری فرهنگ جامعه موثر بوده و هنرمند می‌تواند با کار و فعالیت خود باعث کاهش معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقاء فرهنگ جامعه باشد هنرمندان آیینه تمام نمای جامعه هستند.

سلطانی‌راد، معاون فرماندار بهار نیز خاطرنشان کرد: شهرستان بهار از شهرستان‌های استعدادخیز در حوزه هنر است و باید اتاق فکر هنرمندان هر چه سریعتر راه اندازی شود چراکه تشکیل اتاق فکر می تواند در توسعه شهرستان بهار بسیار تاثیرگذار باشد.

گفت: علیرغم همه تلاش های مثبت صورت گرفته از اول انقلاب تاکنون هنوز راهی طولانی داریم، با توجه جمعیت جوان شهرستان و عدم وجود زیرساخت های فرهنگی که به جایگاه واقعی فرهنگی برسیم، نیاز به برنامه ریزی و تلاش و مساعدت مسئولین کشوری، استانی و محلی با تدبیر دولتمردان تدبیر و امید دارد که این مهم محقق گردد.

وی اذعان کرد: در همه رشته‌ها و زمینه‌های هنری باید به هر دو بعد محتوا و فرم توجه شود یعنی اصحاب هنر باید در انتخاب محتوا تلاش کنند و مفاهیم و مضامین ارزشمند و مفید انتخاب شوند و این محتوای مفید و سازنده را در قالب و شکل جذاب و مؤثر بریزند تا برای مخاطب هم  مفید و جذاب باشد. نشست‌های اهالی فرهنگ باید در بخش‌های لالجین و صالح آباد نیز برگزار شود تا اهالی فرهنگی بخش‌ها نیز بتوانند در این نشست ها شرکت کنند.

captcha