پرواز روح تا بیکرانه نور به واسطه شب قدر
کد خبر: 3323580
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

پرواز روح تا بیکرانه نور به واسطه شب قدر

گروه اجتماعی: به مهمانی خدا که مشرف شدیم، لبریز گشتیم از اوج محبت‌های ایزد منان و شست‌وشو دادیم روح و جان را تا برسیم به روزهای بسیار مهم این ضیافت نورانی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اکنون در ابتدای ایستگاه مهم‌ترین شب و روزهای این ضیافتیم، شایسته است که خوب‌ترین بهره را از این لیالی ببریم. می‌گویند که امشب ملائک نازل می‌شوند، ندیده‌ام و درک  نکرده‌ام اما آرزوی درک این شب را دارم، آرزوی دیدن فرشتگان عالم و حضرت روح را که بر زمین نازل می‌شوند (1) و ما چه می‌دانیم این شب چه شبی است؟ خداوند تبارک هم می‌فرماید که نمی‌دانید چه شبی است (2) و آرزویم فهمیدن و درک این شب عظیم است.

آرزویم دیدن وجه الله الاعظم، عین الله و اذن الله است که فرشتگان عالم به خدمت ایشان می‌رسند تا تقدیر را به خواست خدا رقم بزنند و به مُهر مقدس ایشان نامه اعمالمان متبرک شود.

می‌دانم میان‌بر رسیدن به خدای تبارک فقط دیدن و درک کردن مولای خلایق، جمیل‌ترین مخلوق، پاک‌ترین انسان از سلاله پاک‌ترین افراد، پسر انسان موعود در انجیل، حضرت مهدی فاطمه (س) است که وقتی به حضورش شرفیاب شدیم، می‌رویم تا بی‌کرانه نور و می‌رسیم به عمق این تفکر که، مولا اگر شما اینقدر زیبایید پس خالق شما کیست؟ و می‌رسیم به این تفکر ناب که خداوند رحمان چقدر زیباست که مخلوقش این چنین است و می‌سوزاندمان آتش لقاءالله و آرام نخواهیم گرفت مگر تا رسیدن به معبود عالمیان، خداوند تبارک و تعالی.

و امشب می‌خوانمش، با هزار نام و نشانش، از اعماق روح و قلب خود تا بتوانم ببینم آن زیباترین مخلوق عالم را و درکش کنم تا برسم به خداوند منانی که در آغوش قرار گرفتنش همیشه لذت بخش است و لحظه‌ای دل‌زدگی ندارد، چراکه ما هرقدر هم خدا را بشناسیم و بفهمیم و در آغوش کشیم هنوز در قدم اولیم و نتوانسته‌ایم آن رب الارباب را درک کنیم.

خداوندا امشب از تو می‌خواهم نه تنها برای این عبد حقیرت، که برای همه بندگانت می‌خواهم؛ توفیق درک امشب و درک حضور حضرت ولی عصر (عج) را تا برسیم به زمان موعود و برسیم به تو و محقق شود به زودی زود وعده حق تو که زمین را بندگان صالح، شایسته و درست‌کارت به ارث می‌برند(3).

خداوندا از تو در این شب عظیم درخواست می‌کنم، موعود وعده داده شده‌ات را برگردانی و توفیق درک حضورش را به ما عطا نمایی.

پی نوشت:
سوره قدر آیه2
سوره قدر آیه 4
سوره انبیاء آیه 105 و سوره قصص آیه 5

نویسنده: حدیثه پیله‌چی

captcha