عوامل مؤثر بر تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در نظام بانکی
کد خبر: 3327420
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

عوامل مؤثر بر تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در نظام بانکی

گروه اقتصاد: پژوهشکده پولی و بانکی به تازگی یادداشت سیاستی با عنوان «عوامل موثر بر تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در نظام بانکی» را به قلم وهاب قلیچ و رسول خوانساری منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این یادداشت پس از تبیین اقتصاد مقاومتی، تجربه جهانی مربوط به مقاوم‌سازی نظام بانکی را بررسی نموده و عوامل مؤثر بر تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را معرفی می‌کند.

در چکیده این یادداشت می‌خوانیم: نظام بانکی نقش بی‌بدیلی در تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و گردش منابع مالی دارد و به عنوان یک رکن اساسی در نظام اقتصادی، می‌تواند سهم عمده‌ای در تحقق و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی داشته باشد. با وجود این به نظر می‌رسد هنوز آن‌گونه که باید، شبکه بانکی کشور همسو با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی حرکت نمی‌کند. 

همچنین آمده است: لازم است برخی اقدامات و تحولات به منظور مقاوم‌تر کردن شبکه بانکی چه در شرایط عادی و چه در شرایط بحرانی صورت گیرد. در یادداشت حاضر پس از تبیین اقتصاد مقاومتی، تجربه جهانی مربوط به مقاوم‌سازی نظام بانکی بررسی شده است و عوامل مؤثر بر تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در سه جنبه درون‌نهادی، میان‌نهادی و فرانهادی معرفی می‌گردد.

در بخش دیگری از این یاداشت آمده است: ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» براساس بند یک اصل 110 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری نویدگر حرکتی جدید و تدبیری اثربخش در تقویت و مقاوم‌سازی بنیان‌های اقتصاد ملی و بارورسازی آن در سال‌های پیش رو است.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت این یادداشت سیاستی به این لینک مراجعه نمایند.

captcha