پیروزی امروز نتیجه زحمات تیم مذاکره‌کننده و ۱۲ سال مقاومت مردم است
کد خبر: 3329027
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
آیت‌الله موسوی جزایری:

پیروزی امروز نتیجه زحمات تیم مذاکره‌کننده و ۱۲ سال مقاومت مردم است

گروه سیاسی: امام جمعه اهواز با بیان اینکه پیروزی امروز نتیجه زحمات تیم مذاکره‌کننده و ۱۲ سال مقاومت و پایداری مردم است، گفت: امروز از این توافق به عنوان پدیده عجیب دنیا یاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه‌های نماز عید فطر که امروز، شنبه 27 تیرماه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به اجتماع مردم اهواز در نماز عید فطر گفت: این اجتماع عظیم شما خاری در چشم دشمن و باعث اقتدار مسلمین است و دشمنان را ذلیل و منکوب می‌کند.

وی در ادامه به میزان فطریه اشاره و عنوان کرد: میزان فطریه تعیین شده به میزان سه کیلوگرم اجناسی مانند گندم، برنج، خرما و مانند آنها یا قیمت آنها است. قیمت سه کیلوگرم گندم چهار هزار و 500 تومان تعیین شده است که هر فرد باید از طرف خود و خانواده تحت تکفل خود بپردازد.

آیت‌الله موسوی جزایری افزود: گاهی سوال می‌شود که آیا می‌توان فطریه را جهت صرف ساخت مساجد هزینه کرد یا خیر؟ در این باره برخی علما این مساله را بلامانع می‌دانند و برخی به احتیاط واجب می‌فرمایند که فطریه فقط باید به فقرا داده شود؛ البته نظر و فتوای امام خمینی (ره ) و رهبر معظم انقلاب این است که پرداخت فطریه جهت عمران مساجد و مسائل عام‌المنفعه بلامانع است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: البته پرداخت فطریه به فقرا و بین فقرا به نزدیکان و اهل علم ثواب بسیار دارد. همچنین دید و بازدید در روز عید فطر نیز تاکید بسیار شده است.

آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: علی‌رغم اینکه ما در امنیت هستیم و آن را مدیون شهدا هستیم اما نگران سایر مسلمانان در کشورهایی دیگر هستیم. فتنه داعش در عراق بسیار خطرناک است اما برادران ما در عراق باید بدانند که ما از صمیم قلب در کنار آنها هستیم و نمی‌گذاریم دشمنان اهل بیت(ع) وارد حریم اهل بیت شوند. در شام و بحرین و یمن نیز به همین شکل است و وضعیت در یمن اسفبار است و جنایات و بمباران وحشیانه‌ای از سوی رژیم کودک‌کش آل سعود در حال وقوع است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب ما همواره در کنار ملت عزیز یمن هستیم؛ مسلمانان یمن، شیعه و سنی از محبین اهل بیت(ع) هستند و در تحریم‌های سخت اقتصادی که بر آنها اعمال می‌شود ما سعی کردیم از طریق جمعیت هلال احمر اقلام مورد نیاز مردم یمن را تامین و برای آنها ارسال کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای عنوان کرد: پیروزی امروز نتیجه زحمات بسیار تیم مذاکره‌کننده و 12 سال مقاومت و پایداری مردم است و امروز از این توافق به عنوان پدیده عجیب دنیا یاد می‌شود.

captcha