زیربنای موسیقی «عاشیقی» مبتنی بر غیرت دینی است
کد خبر: 3331567
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
میلانی:

زیربنای موسیقی «عاشیقی» مبتنی بر غیرت دینی است

گروه هنر: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار در موضوع حضرت علی(ع) در حوزه هنری این استان خبر داد و افزود: زیربنای موسیقی عاشیقی مبتنی بر غیرت دینی است و هر جا که این موسیقی باشد غیرت دینی و حدود الهی حفظ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی روز گذشته، 29 تیر در جمع خبرنگاران گفت: گردهمایی عاشیقلار در موضوع مدیحه‌سرایی برای امام اول شیعیان و جایگاه آن در ادبیات عاشیقلار برگزار می‌شود. این گردهمایی امروز، روز سه‌شنبه، 30 تیرماه ساعت 19 در محل سینما 29 بهمن تبریز و با حضور اساتید موسیقی عاشیقی برگزار می‌شود.

میلانی با تأکید بر اینکه حضور برای عموم و خانوداه‌ها در این برنامه آزاد است، گفت: در این برنامه از عاشیق فرید جهانی، از عاشیق‎های پیشکوت تبریز تجلیل به عمل می‎آید.

وی همچنین هدف از برگزاری این گردهمایی را با حضور هنرمندان رشته موسیقی عاشیقی معرفی هر چه بهتر این هنر به مردم به ویژه در موضوعات دینی و ارزشی عنوان کرد و ادامه داد: زیربنای موسیقی عاشیقی مبتنی بر غیرت دینی است و هر جا که این موسیقی باشد غیرت دینی و حدود الهی حفظ می‌شود. مضمون اشعار ادبیات عاشیقی، حقیقت و شریعت بوده و مضامینی مانند مدح خدا، پیامبر و ائمه و همچنین پند و نصیحت و اندرز این نوع از ادبیات را دربردارد.

captcha