برگزاری جشنواره یاس در استان‌ها اعتبار فرهنگی می‌آورد
کد خبر: 3336344
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
مجید مظفری:

برگزاری جشنواره یاس در استان‌ها اعتبار فرهنگی می‌آورد

گروه هنر: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مسئولان استان‌ها باید فرصت برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی را غنیمت بشمارند، جدا از این‌که چنین جشنواره‌ای تخصصی و هنری است و برگزاری آن برای هر استانی اعتبار فرهنگی به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره فیلم ویدیویی یاس، مجید مظفری درباره این رویداد چنین اظهار نظر کرد: در طول سال‌های زیادی که در عرصه بازیگری در مدیوم‌های مختلف کار کرده‌ام و همچنین مواقعی که در یک فیلم ویدیویی بازی داشتم هرگز در بازی چیزی کم نگذاشته‌ام.

وی در توضیح بیشتر افزود: این گونه نبوده که مثلاً برای بازی در یک فیلم بلند سینمایی نسبت به بازی در یک فیلم ویدیویی انرژی بیشتری بگذارم یا مثلاً فیلم ویدیویی را دست کم بگیرم. در ضمن هرگز تفاوتی میان یک کارگردان جوان با یک کارگردان حرفه‌ای برای ارائه یک بازی خوب قائل نشده‌ام. حضور سینماگران در جهت تولید فیلم‌های ویدیویی می‌تواند در رشد کیفی و کمی سینمای ایران نیز موثر باشد.

مظفری اضافه کرد: در همه جای دنیا به این نوع فیلم بها می‌دهند و حتی خیلی از کارگردان‌های بزرگ دنیا کارشان را با ساخت فیلم ویدیویی آغاز کردند. البته این مقوله در کشور ما اندکی مهجور است. امکانات ضعیف‌تری نسبت به سینمای حرفه‌ای دارد و ادعا هم ندارد.

مظفری درباره برگزاری جشنواره فیلم یاس در استان‌های دیگر نیز بیان کرد: به نظرم تمام مسئولان استان‌ها باید این فرصت را غنیمت بشمارند و در برگزاری این جشنواره گوی سبقت را از هم بربایند. جدا از اینکه جشنواره یاس یک جشنواره تخصصی و هنری است و برگزاری آن برای هر استانی اعتبار فرهنگی به همراه دارد؛ باید استان‌ها به کمک نهاد یا نهادهای برگزار کننده این جشنواره بیایند و در این زمینه هر کمکی می‌توانند انجام دهند. شهرداری‌ها، استانداری‌ها و اداره‌های ارشاد، همه می‌توانند دست به دست هم بدهد و در این فعالیت فرهنگی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: وقتی که در یک شهرستان یک جشنواره هنری برگزار شود نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. ممکن است جشنواره‌ای در تهران برگزار شود ولی مردم کوچه و خیابان را درگیر خود نکند، مردم از کنار آن به راحتی عبور کنند و حتی آن را نبینند، اما در شهرستان‌ها فرق می‌کند و معمولاً اکثر مردم شهر متوجه این رویداد تازه می‌شوند. از هم پرس‌و جو می‌کنند و این به اعتلای فرهنگ عمومی کشور کمک بسزایی می‌کند.
بازیگر سریال «سفر سبز» ادامه داد:  نکته جالب توجه این است که با این‌که برگزاری جشنواره فیلم یاس قدمت زیادی ندارد و امسال سومین دوره آن برگزار می‌شود، اما جایگاه خود را بین اهالی فرهنگ و هنر، سینمای ایران پیدا کرده و جزء جشنواره‌های مهم در حوزه فیلم و سینماست که امیدوارم بتواند مخاطب خاص خود را  نیز پیدا کند.
وی در پایان به بخش بین‌الملل نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهادم این است که در بخش بین‌الملل، فیلم‌ها با دقت انتخاب شوند و از فیلم‌های معتبر و شناخته شده دعوت شود چرا که این فیلم‌ها خود به مثابه یک کلاس آموزشی برای جوانان است. ایده‌های نو و جدیدی را به آنها نشان داده و آنها را با تکنیک‌های روز فیلم‌سازی در جهان آشنا می‌کند.
سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا  ششم مهرماه سال جاری در استان مازندران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

captcha