روحانیت نباید جناحی عمل کند
کد خبر: 3336852
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
حجت‌الاسلام نمازی:

روحانیت نباید جناحی عمل کند

گروه اجتماعی: مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، با بیان این که روحانیت نباید جناحی عمل کند،گفت: برخی جریان‌ها به دنبال استفاده از محبوبیت روحانیت و کشاندن روحانیون به سمت خود هستند، اما روحانیت باید به عنوان ناصح دلسوز در صحنه‌های مختلف جامعه حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام داوود نمازی امروز در نشستی با ائمه جمعه و روحانیون منتخب استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: هدف از این نشست، تبادل نظر با روحانیون استان و انتقال نقطه‌نظرات آنها به مسئولان کشوری است و دولت از نظرات روحانیون در حل مسایل و مشکلات جاری کشور استقبال می‌کند.

وی افزود: هدف از تشکیل جایگاه مشاور امور روحانیت در وزارت کشور، ایجاد رابطه دوسویه بین علما و مسئولان کشور است و با توجه به این که وزارت کشور با طیف وسیعی از مسئولان ارتباط دارد این جایگاه دارای اهمیت خاصی است.

نمازی همچنین از انتخاب مشاور امور روحانیت در تمام استانداری‌های کشور خبر داد و گفت: وظیفه این مشاوران، نمایندگی روحانیت در تشکیلات اداری استان و ایجاد تعامل مناسب بین روحانیون و مسئولان استانی است و قرار نیست کار اداری انجام دهند.

وی گزارشی از اقدامات حوزه مشاور امور روحانیت در وزارت کشور ارایه کرد و گفت: اخیرا بخشنامه‌ای با عنوان تقویت و گسترش حوزه‌های دینی در سراسر کشور در وزارت کشور تدوین و به استانداران ابلاغ شده است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در ادامه با تاکید بر این که روحانیت نباید جناحی عمل کند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید به عنوان ناصح دلسوز در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌باشد.

حجت‌الاسلام نمازی با بیان این که روحانیون در طول تاریخ، پرچمداران ترویج دین و شریعت در جامعه و میدان‌داران اصلی جبهه دین‌مداری بوده‌اند، افزود: روحانیت در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شده است و امروز وظیفه خود می‌داند که پاسدار حریم دین باشد، چرا که دین به سادگی به دست ما نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل نظام جمهوری اسلامی، بعد از هزار و اندی سال فضایی امن و آزاد برای ترویج شریعت به وجود آمده است که باید از این فرصت حداکثر استفاده را بکنیم.

نمازی گفت: جمهوری اسلامی تنها نظامی است که احکام اسلام در آن پیاده می‌شود و هر کسی هم بخواهد با نظام فاصله بگیرد روحانیت نمی‌تواند.

وی با بیان این که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بعضی از حوزه‌های اجتماعی، وضعیت جامعه آن‌طور نیست که ما تصور می‌کنیم، افزود: امروز باید از وضعیت جامعه اطلاع داشته باشیم و بدون این که به دنبال مچ‌گیری یا پیدا کردن مقصر باشیم برای حل مشکلات راهکار ارایه کنیم.

نمازی گفت: مسایل فرهنگی مانند یک زنجیره است که اگر کسی سهم خود را نداند و به وظیفه خود عمل نکند این زنجیره ناتمام خواهد ماند.

وی همچنین توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 را یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: این توافق می‌تواند قدم بزرگی برای حل مشکلات و راهکاری برای تقویت همدلی و همزبانی بین دولت و ملت باشد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت نیز با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه با تبیین خدمات دولت به ویژه در حوزه امنیت و سلامت و همچنین حمایت از دولت و سپردن تریبون نماز جمعه به مسوولان دولتی برای ارایه گزارش عملکرد، نقش مهمی در تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت دارند.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی با بیان این که روحانیت کارنامه درخشانی در طول تاریخ دارد، افزود: شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی حاصل تلاش‌های علمی و عملی همه اقشار به ویژه روحانیت شیعه در طول تاریخ است و روحانیت در تمام عرصه‌های انقلاب حضور فعال داشته است.

وی با بیان این که خاستگاه انقلاب اسلامی، حوزه علمیه و مساجد و منابر بوده، افزود: امروز وظیفه بسیار مهمی که در کنار تبلیغ دین برای روحانیت متصور است حمایت از نظام جمهوری اسلامی است و نقش روحانیت در حفظ این نظام الهی نقشی کلیدی است.

تعدادی از روحانیون حاضر در این نشست نیز در سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل مختلف استان پرداختند.

captcha