اجرای برنامه‌های دهه کرامت در 76 کشور/جشن‌ها همراه با معرفت‌افزایی باشد
کد خبر: 3341820
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
طاهریان مطرح کرد:

اجرای برنامه‌های دهه کرامت در 76 کشور/جشن‌ها همراه با معرفت‌افزایی باشد

گروه اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با تاکید بر معرفت‌افزایی در جشن‌های دهه کرامت، گفت: هم‌زمان با ایران در 75 کشور جهان برای دهه کرامت برنامه دارند و در نقطه‌نقطه کشور نیز این برنامه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مرتضی طاهریان، دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، ظهر امروز پنجشنبه، 22 مردادماه در جلسه شورای بزرگداشت دهه کرامت که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دهه کرامت از اول ذی‌القعده مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا چهارم شهریورماه مصادف با ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد که در این‌ بین پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امام‌زادگان و ششم ذی‌القعده روز بزرگداشت شاه‌چراغ (ع) با این دهه همراه است.

وی با به این این‌که امسال نیز هفته دولت و روز مساجد نیز با دهه کرامت همراه است، بیان کرد: ملت ایران در عرض ارادت با ساحت معصومان زبانزد هستند، مردم لرستان نیز همین‌گونه است و ولایت‌مداری آن‌ها نیز زبانزد است، مردم ایران در ماه‌های محرم و صفر عزادار اهل‌بیت هستند و به‌موازات آن نیز در دهه‌های شادی مانند دهه کرامت نیز باید شادی بر پا کنند.

دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور بیان کرد: این دهه پیوندی جدی با فرزندان موسی بن جعفر(ع) است که افتخار میزبانی این دهه به ما ایرانیان بازمی‌گردد و افتخاری است که ایران مرهون الطاف آقا موسی بن جعفر است.

وی عنوان کرد: هدف شورای هماهنگی دهه کرامت این است که این دهه را با حمایت و همراهی مردم باشد چراکه معتقدیم موفقیت و ماندگاری هر کاری با پیوند خوردن با مردم است و رمز موفقیت بسیاری از مجموعه‌ها، هیئات و تشکل‌های دینی ما به‌خاطر پیوند با مردم است.

طاهریان تصریح کرد: ما دو ماه قبل این برنامه‌ها را اعلام کردیم که در صورت نیاز تولید محتوا صورت گیرد و تلاش ما این بوده که در کنار برگزاری جشن و مراسم، معرفت‌افزایی نیز داشته باشیم.

دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با بیان این‌که برنامه‌های دهه کرامت روز ولادت حضرت معصومه(س) در شهر قم آغاز می‌شود، گفت: مساجد، ارگان‌ها و ادارات با حداقل کاری مانند خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع)، خواندن روایتی از امام رضا(ع) در بین نمازهای یومیه جماعت و یا نسب پرچم یا بنری با موضوع دهه کرامت می‌توانند در تأثیرگذاری و نتیجه‌بخش بودن این دهه مؤثر باشند.

وی افزود: هم‌زمان با ایران در 75 کشور جهان برای دهه کرامت برنامه دارند و در نقطه‌نقطه کشور نیز این برنامه‌ها انجام می‌شود.

captcha