شورای نگهبان «تنگه عینین» نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3350962
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
امام جمعه موقت تهران:

شورای نگهبان «تنگه عینین» نظام جمهوری اسلامی است

گروه سیاسی: آیت‌الله سیداحمد خاتمی شورای نگهبان را تنگه عینین جمهوری اسلامی دانست و گفت:‌ این شورا تاکنون اجازه نداده است خطرات کشور را تهدید کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس، همزمان با دهه کرامت همایش بصیرتی- اخلاقی با حضور پاسداران سپاه فجر فارس و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران برگزار شد.
آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در این همایش گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز تولدش تاکنون مورد بغض استکبار جهانی بوده است و از این پس هم خواهد بود چون مصداق «... یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ ...؛ ... در راه خدا جهاد مى‏کنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمى‏ترسند...» (آیه 54 سوره مائده) است، نهادی که خودشان را وقف پاسداری از انقلاب اسلامی کرده‌اند چه در دوره دفاع مقدس و چه در مقابله با فتنه و فتنه‌ها.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وقتی در این گونه جلسات حاضر می‌شویم به یاد آن آیه شریفه « مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ از میان مؤمنان مردانى‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند» (آیه 23 سوره احزاب) می‌افتیم و « مَّن یَنتَظِرُ» در این اجتماعات شما فراوان داریم که جانشان مملو از عشق خدا و اهل بیت(ع) است و روز فداکاری با یک اشاره دشمن را به استیصال وا می‌دارند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه شورای نگهبان عنوان کرد: مسئله تخریب شورای نگهبان سابقه دارد و هر وقت انتخابات بوده است، این مسئله به وجود آمده است.
وی شورای نگهبان را تنگه عینین جمهوری اسلامی دانست و گفت:‌ پیامبر(ص) به چهل نفر فرمودند تنگه عینین را رها نکنید، رها کنید دشمن می‌آید ضربه می‌زند اما آن‌ها رها کردند و آسیبب هم دیدند؛ در جنگ بدر مسلمانان 70 کشته از دشمن گرفتند اما در جنگ احد 70 شهید دادند چون تنگه عینین رها شد به همین دلیل است که می‌گوییم شورای نگهبان تنگه عینین نظام اسلامی است و این شورا تاکنون اجازه نداده است خطرات کشور را تهدید کنند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورای نگهبان دو وظیفه دارد، گفت: یکی مراقبت از اینکه قوانینی که تصویب می‌شوند خلاف شرع نباشند و دیگری هم نظارت بر انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی است ضمن اینکه تفسیر قانون اساسی هم با شورای نگهبان است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بحمد الهی شورای نگهبان و در رأس آن فقیه مجاهد و شجاع آیت‌الله جنتی محکم ایستاده‌اند و آنچه شورای نگهبان می‌گوید متن قانون است.

captcha