سپاس‌گزاری؛ عامل تکامل/روحیه قدردانی در خانواده‌ها رعایت شود
کد خبر: 3361064
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
دانشی بیان کرد:

سپاس‌گزاری؛ عامل تکامل/روحیه قدردانی در خانواده‌ها رعایت شود

گروه اندیشه: رئیس عقیدتی نیروی انتظامی لرستان با اشاره به این‌که داشتن روحیه سپاس‌گزاری عامل تکامل است، افزود: تشکر کردن در زندگی مشترک دارای اثرات زیادی است لذا باید ضمن آموزش این روحیه به فرزندان، قدردانی و سپاسگذاری در خانواده‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام اصغر دانشی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی استان لرستان، چهارشنبه، 18 شهریور ماه جاری، در جلسه بصیرت دینی که با حضور خانواده 50 نفر از افراد پلیس شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، گفت: خیلی از ما به‌دنبال افزایش برکت و رزق و روزی در خانه و زندگی خود هستیم.
وی با اشاره به این‌که در روایات آمده است که اگر شما چند کار را انجام دهید خداوند رزق و روزی را در خانه شما ایجاد می‌کند چراکه همه چیز در دستان اوست و بر همه چیز تواناست، ادامه داد: اول این‌که نیت‌هایمان را درست کنیم، دوم کاری که باید انجام دهیم استغفار و سوم حرف قشنگ زدن، چهارم حُسن خُلق و همسایه داری و پنجم شکرگزاری دائم نسبت به نعمت‌های خداوند است.
دانشی با بیان این‌که خانواده به سه دسته متکامل، فروپاشیده و بینابین تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: خانواده متکامل یا عاشق؛ خانواده‌ای است که در آن دعوا وجود ندارد و همه افراد آن به نظرات یکدیگر احترام می‎گذارند و خروجی این خانواده زندگی شیرین است.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی استان لرستان با بیان این‌که در خانواده فروپاشیده عمود خیمه از بین رفته است و این خانواده نیست و نابود شده است، اظهار کرد: در یک خانواده بینابین حد و مرزها به دقت رعایت نمی‌شود این درحالی است که در این خانواده اگر به نکاتی ریز توجه شود به سمت خانواده متکامل و عاشق پیش می‌روند اما در صورت عدم توجه به این حد و مرزها به سمت خانواده فروپاشیده پیش می‌روند.
وی با اشاره به این‌که روحیه قدردانی و سپاسگذاری در یک خانواده عاشق رعایت می‌شود، تصریح کرد: خداوند وقتی در سوره یوسف جمال انسانیت را تعریف می‌کند در تعریف این پیامبر الهی قدرشناس بودن وی را یکی از خصلت‌های خوب او معرفی می‌کند.
دانشی با اشاره به این‌که داشتن روحیه شکرگزاری عامل تکامل است، خاطرنشان کرد: تشکر کردن در زندگی مشترک دارای اثرات زیادی است و باید به فرزندانمان روحیه سپاسگذاری را آموزش دهیم، اگر می‌خواهیم شادی در خانه ما زیاد شود باید این روحیه را در خانواده خود تقویت کنیم.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی استان لرستان با بیان این‌که چند چیز محبت را به همراه خود دارند که باید آن‌ها را رعایت کنیم، افزود: خود ابراز محبت کردن یکی از راه‌های ایجاد محبت است.
وی با اشاره به این‌که درحال حاضر خانواده‌های ما بالنده نیستند، بیان کرد: خود ما با رفتارهای نامناسب و بی‌جا باعث شده‌ایم که شخصیت فرزندانمان لگدمال شود و در نتیجه در آینده نتوانند به آن جایگاهی که باید برسند.
دانشی با اشاره به این‌که در حال حاضر یازده میلیون و 600 هزار نفر جوان در کشور وجود دارند که هنوز ازدواج نکرده‌اند، اظهار کرد: این آمار به‌معنای راه رفتن در میدان مین و به‌معنای رفتن به صحنه خطر است این درحالی است که ما باید به آیات قرآن عمل کرده و جلوی این خطرات را بگیریم.

captcha