رواج قرض‎الحسنه نیازمند فرهنگسازی است
کد خبر: 3374478
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
اقدسی:

رواج قرض‎الحسنه نیازمند فرهنگسازی است

گروه اجتماعی: باید برای رواج قرض‎الحسنه از سوی رسانه‎ها و مبلغان دینی فرهنگسازی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، مسعود اقدسی، مدیر موسسه کوثر استان قم عصر امروز 7 مهرماه در نشستی خبری با اعلام این مطلب گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است یکی از مسایل مهمی که باید مورد توجه قرارگیرد ترویج قرض الحسنه و فرهنگسازی در این زمینه است.
وی اظهار کرد: در هر جامعه‎ای فقرایی وجود دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند از این رو باید با سرمایه‎گذاری در زمینه قرض الحسنه این فرهنگ دینی و قرآنی را ترویج دهیم تا بخشی از مشکلات طبقات نیازمند مرتفع شود.
اقدسی از اعطای 11 میلیارد تومان قرض الحسنه خبر داد و افزود: جز بیمه حتی یک ریال کارمزد دیرکرد از وام گیرندگان دریافت نشده است مسئله‎ای که بارها از سوی مراجع تقلید مورد تاکید قرار گرفته و فرموده اند که جریمه دیرکرد اخذ نشود و ما در این راستا گام برداشته‎ایم.
وی با تاکید بر اینکه مع الاسف در جامعه ما کمتر به قرض الحسنه توجه شده است اظهار کرد: باید در میان دریافت کنندگان قرض الحسنه نیز این فرهنگ نهادینه شود که به دنبال وام های قرض الحسنه بلندمدت نباشند زیرا بازگشت پول باید سریع صورت گیرد تا بتوانیم خدمات بیشتری به مشتریان ارایه کنیم.
اقدسی از ارایه تسهیلات ازدواج بدون کارمزد خبر داد و گفت: رویکرد ما تنها به مسایل مالی نیست و در امور فرهنگی نیز مشارکت داریم که از جمله آن ها مشارکت در برگزاری برنامه‎های فرهنگی و دینی مانند یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه به مناسبت دفاع مقدس و ... است.
وی مشارکت در امر ازدواج 110 زوج جوان، مشارکت در برپایی جشن‎های عید غدیر، توزیع پول نو برای روز عید غدیر و مشارکت در قربانی روز عیدقربان را از دیگر برنامه‎های انجام شده توسط این موسسه برشمرد.
اقدسی همچنین از ایجاد کیوسک مطالعه در شعب تحت مجموعه این موسسه به عنوان یک کار فرهنگی خبر داد و افزود: همچنین در روزهای 14 تا 16 مهر دومین همایش فناوری موسسه را برگزار می‎کنیم و از 5 نرم‎افزار نیز رونمایی خواهد شد.
اقدسی همچنین با اشاره به کارآفرینی این موسسه تصریح کرد: بیش از 20 نفر از جوانان استان بعد از طی کردن مراحل تعیین شده جذب این موسسه می شوند و علاقه‎مندان می‎توانند از 18 تا 27 مهر به سایت موسسه برای ثبت نام وارد شوند.

وی با نوید استخدام مجدد موسسه اعتباری کوثر استان قم در ایام دهه ولایت عنوان کرد: این مرحله بار سوم  جذب نیرو می باشد که در یکسال اخیر صورت می پذیرد و این نشان از تلاش جهادی و مضاعف کارکنان و پویایی و حرکت پر شتاب موسسه اعتباری کوثر به سوی تعالی و خدمت صادقانه می باشد.

اقدسی ادامه داد: افزایش نیرو به واسطه افزایش شعب موسسه اعتباری کوثر در استان قم از 3 شعبه به 8 شعبه و راه اندازی باجه های پردیسان (فروشگاه شهر ما) و سرای ایرانی و راه اندازی دفاتر پیشخوان مجازی موسسه می باشد.
 اقدسی با بیان نحوه استخدام موسسه گفت : سایت موسسه به آدرس www.kosarfci.ir از روز شنبه 18/7/94 تامورخه 27/7/94 برای دارندگان مدارک کارشناسی کامپیوتر، بانکداری،حسابداری، مدیریت بازرگانی با جنسیت صرفا مرد باز شده و متقاضیان با شرایطی  که در روزنامه ها و سایت ها اعلام می گردد در این محدوده زمانی فرصت ثبت نام خواهند داشت.

وی افزود: کارکنان موسسه با مدارک لیسانس بهترین سرمایه های موسسه در خدمت رسانی هر چه بیشتر به مشتریان بوده ضمن اینکه همیشه  در حال آموزش و ارزیابی و بهره گیری تجارب اساتید بانکی می باشند.

مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر در استان قم با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های مذهبی و ملی و روحیه انقلابی و ایثار و شهادت در قم خدمت به مجاورین کریمه اهل بیت (س) و مراجع و آیات عظام و خانواده های معزز و محترم شهدا و ایثارگران و طلاب علوم دینی  را از افتخارات مجموعه دانست و گفت دیدار با این عزیزان استفاده از رهنمود های ایشان چراغ راه موسسه و موجب خیر کثیر می باشد که انشااله به حول و قوه الهی بیش از پیش به این مهم توجه خواهد گردید.

اقدسی در این نشست با اشاره به برنامه های پیش رو از مشارکت در برنامه های هفته نیروی انتظامی به منظور قدردانی از عزیزان جان بر کف نیروهای مقدس انتظامی و سپاس از امنیت بسیار خوب استان که حاصل تلاش های این بزرگواران خبر داد در پایان هفته نیروی انتظامی و همزمان با روز جهانی پست و روز خانواده و بازنشتگان  و در آستانه هفته تربیت بدنی همایش بزرگ پیاده روی به همین مناسبت ها با مشارکت موسسه اعتباری کوثر با جوائز ارزنده از ساعت 7 صبح جمعه مورخ 94/7/17 در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل میدان معلم تامیدان آل یاسین برگزار خواهد گردید که در این زمینه از همه آحاد مردم به خصوص مردم شریف قم دعوت به عمل آمد با حضور سبز خود و خانواده های خویش به شکوه هر چه بیشتر این برنامه بیفزایند .

وی در ادامه از برگزاری دومین همایش سراسری مدیران فناوری موسسه اعتباری کوثر کل کشور در تاریخ های 14 تا 16 مهر ماه در قم خبر داد و گفت هدف از برگزاری این همایش در قم تحقق شعار قم شهر الکترونیک کوثر و جذب خدمات و تجهیزات فناوری برای استان و شناساندن ظرفیت های استان قم به همکاران کشور می باشد و گفت: هدف از برگزاری همایش نیز علاوه بر آموزش امکانات و تجهیزات جدید موسسه درحوزه فناوری و بررسی اثرگذاری فناوری در حوزه های بانکی و اعتباری ، بهره گیری معنوی مدیران در جوار کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران می باشدو البته در این همایش از 5 نرم افزار به برکت ایام مبارک ذی الحجه و عید سعید غدیر خم رونمایی خواهد گردید که 2 فقره ار این نرم افزار های ماحصل تلاش کارکنان فناوری استان قم با مدیریت سر کار خانم بنی هاشمی می باشد که برای اولین بار درکوثر راه اندازی می گردد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ALI
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۲۳:۴۲
0
0
وقتی موقع گذاشتن پول تو حساب سپرده میشه متنمون اینه : قرض الحسنه امری خیرانه و پاک در راه اسلام.
اما وقتی میریم از بانک وام بگیریم اتفاقا همون بانکی که توش یه عمر قرض الحسنه داشتیم, به مامیگن بله با سود 27 درصد انشالله الرحمن برای شما وام میدیم.
بنظرتون بانک ها پیش خدا اشنا دارن یه ماها اگه تو بانک حساب روزشمار بازکنیم میشیم ربا خور!!!!!!!!
همین بس که تو اخرت برای تک تک این کارا از انسان سوال پرسیده میشه.
captcha