واقعه غدیر خم در زنجان بازسازی شد
کد خبر: 3377689
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
با حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر؛

واقعه غدیر خم در زنجان بازسازی شد

گروه اجتماعی:واقعه غدیر خم با هدف معرفی واقعه غدیرخم و اطلاع رسانی مناسب درباره محتوای خطبه غدیرخم با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر تماشاگر در زنجان بازسازی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، بازسازی واقعه غدیر خم در زنجان طی روزهای 9 و 10 مهر در کوی فرهنگ - جنب جمعه بازار زنجان اجرا شد که 250 هنرمند و هنرور در بازسازی واقعه غدیر خم در زنجان نقش داشتند و در این بازنمایی از وجود 12 نفر شتر، پنج راس اسب و دو راس الاغ بهره گرفته شد.


بیش از یک هفته اجرا کنندگان این واقعه مهم، تمرینات میدانی کرده و فضاسازی نیز از یک ماه گذشته آغاز شده بود،همچنین بازسازی واقعه غدیر در 3 سانس ساعت 15  9 مهر و همچنین 9 صبح و 15 عصر روز جمعه اجرا شد.


گفتنی است بازسازی واقعه غدیر برای سومین سال متوالی است که در سطح استان برگزارشد و سال‌های گذشته این مراسم در شهرهای ابهر و زنجان اجرا شده بود و امسال برای سومین سال در زنجان برگزار شد.

این برنامه با هدف معرفی واقعه غدیرخم و اطلاع رسانی مناسب درباره محتوای خطبه غدیرخم برگزار شد با توجه به اینکه خطبه غدیر در سطح جامعه ناشناخته بوده و آن‌چنان که می‌بایست به این موضوع پرداخته نشده است.


بیش از 20 هزار نفر تماشاگر این برنامه بودند که از آن جمله می‌توان به  حضورمسئولان استانی و شهرستانی اشاره کرد.

captcha