استقامت شرط موفقیت در حفظ قرآن است/ برنامه‎ریزی برای جذب مردم در سالن مسابقات قرآن
کد خبر: 3383234
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
معتمدی:

استقامت شرط موفقیت در حفظ قرآن است/ برنامه‎ریزی برای جذب مردم در سالن مسابقات قرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی: حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه استقامت شرط موفقیت در حفظ قرآن است، بر لزوم برنامه‌ریزی برای جذب مردم در سالن مسابقات قرآن تأکید کرد.

احمد معتمدی، حافظ کل قرآن کریم در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: یکی از نقاط قوت سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی ناحیه دو این بود که شاهد حضور رقبای جدیدی بودیم.
وی با بیان اینکه در چندسال اخیر روند کمی کند شده بود اظهار کرد: امسال شاهد حضور چهره‌های جدید که رقبای قوی و رفقای خوبی هستند، بودیم و امید به آینده حفظ را در استان تقویت می کند.
معتمدی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات رقابت بسیار جدی در رشته حفظ صورت گرفت البته استان قم به صورت کلی در رشته حفظ قوی است.
این حافظ کل قرآن ادامه داد: قم در رشته حفظ قابلیت این را دارد که حداقل 5 نفر از حافظان بتوانند رتبه کشوری داشته باشند زیرا این حفاظ هم در حسن حفظ و هم در تجوید وصوت و لحن قوی هستند.
معتمدی در ادامه سخنان خود در این زمینه بیان کرد: برخی تازه‌کارها که وارد حفظ شده‌اند باید با گذراندن دوره‌های آموزشی، به تقویت صوت و لحن و تجوید بپردازند.
این حافظ کل قرآن با بیان اینکه در مدت یک سال کل قرآن را حفظ کرده است، گفت: یکی از لوازمات اصلی در حفظ، استقامت داشتن در این مسیر است و با یک ماه و یک روز و یک سال نمی‌توان به نتیجه رسید و باید حتی حافظ قرآن تا آخر عمرش با قرآن مانوس باشد زیرا اگر در هر مرحله‌ای مرور را رها کند مانند آن است که صد طبقه را ساخته‌ایم و داریم آن را خراب می‌کنیم.
وی با تأکید مجدد بر مرور حداقل روزانه یک جزء قرآن در طول عمر ادامه داد: برخی علما و فقها حتی بر حافظ قرآن واجب می‌دانند که حافظ قرآن را تا آخر عمرش رها نکند و محفوظاتش را نباید از دست بدهد.
این حافظ قرآن افزود: یکی از کارهای ضروری این است که اردوهای آموزشی حفظ قرآن برای آموزش و تثبیت گروهی قرآن انجام شود تا پیشرفت افراد صرفاً فردی نباشد زیرا جذابیت فعالیت گروهی بسیار بیشتر است.
وی در پایان سخنان خود در این زمینه اظهار کرد: یکی از کارهای لازم دیگر که باید فرهنگ‌سازی شود این است که از حافظان در محافل قرآنی بیشتر استفاده شود.

captcha