قرآن و مسجد‌محوری اولویت اساسی فعالیت هیئات مذهبی باشد
کد خبر: 3385042
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
آزادیخواه:

قرآن و مسجد‌محوری اولویت اساسی فعالیت هیئات مذهبی باشد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی باید موجب رونق بخشیدن به فضای مساجد شوند، گفت: قرآن‌محوری، مسجدمحوری و نماز‌محوری اولویت اساسی فعالیت هیئات مذهبی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در همایش «پرچمداران بصیرت» که امروز، 21 مهر ماه در مجتمع نور تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همایش «پرچمداران بصیرت» با هدف مهندسی عاشورای حسین و بیان بایدها و نبایدها این ایام و افزیش بصیرت هیئات مذهبی در برگزاری مراسم دهه محرم برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی باید موجب رونق بخشیدن به فضای مساجد شوند، افزود: قرآن‌‌محوری، مسجدمحوری  و نماز‌محوری اولویت اساسی فعالیت هیئات مذهبی باشد.
حجت‌الاسلام آزادیخواه با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی باید طراز اسلامی داشته باشند، بیان کرد: هیئات مذهبی به ویژه در سطح محلات و روستاها باید مساجد را رونق دهند و در کل پایه هر هیئت مذهبی از مساجد شروع و در جامعه توسعه یابد.
وی با اعلام اینکه هیئات مذهبی باید به امر برپایی نماز اهمیت خاصی قائل شوند، عنوان کرد: برپایی نماز جماعت در این عزاداری‌ها امام حسین(ع) که یکی از اهداف قیام عاشورا بود، برپا شود و به طور خاصی به این امر پرداخته شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: برای امر قرآن محوری نیز هیئات مذهبی باید هیچ مراسمی را بدون تلاوت قرآن آغاز نکنند چراکه امام حسین(ع) برای تفکر قرآنی قیام کرد و زمانی که سرش نیز بر نیزه قرار گرفت، قرآن را ترک نکرد.
وی عنوان کرد: در مراسمات ایام محرم در سخنرانی‌ها با دادن تذکر به جوانان از به دام افتادن آنها در دام مافیای اقتصادی که با تبلیغ مواد افیونی سعی در تباه کردن آنان جلوگیری کنند.
حجت‌الاسلام آزادیخواه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: در ایام محرم باید زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی را فراهم کنند.
وی با تأکید بر اینکه زمینه جذب جوانان یکی از مباحث حائز اهمیت در شرایط کنونی جامعه است، اعلام کرد: باید هیئات مذهبی در ساعت مختلف به صورت منفک برای اقشار مختلف در رده‌های سنی مختلف برنامه برگزار کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: ایام دهه محرم بهترین فرصت برای رفع اختلافات و برقراری آشتی و دوستی بین مسلمانان است.

captcha