مظلومیت علی‌اصغر(ع) باعث شکوفایی نهضت حسینی در جامعه می‌شود
کد خبر: 3385943
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
حجت‌الاسلام حلوائیان:

مظلومیت علی‌اصغر(ع) باعث شکوفایی نهضت حسینی در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مظلومیت علی‌اصغر(ع) باعث شکوفایی نهضت حسینی در جامعه جهانی خواهد شد، اظهار کرد: ما باید امروز را نماد توجه و محبت نسبت به کودکان و فرزندان خود قرار دهیم، به خصوص این امر را در هیئات مذهبی، اماکن متبرکه، مساجد و ... توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین حلوائیان، استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز، 24 مهرماه در مراسم شیرخوارگان حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز جهانی مظلومیت باب الحوائج علی اصغر اباعبدالله الحسین(ع) است، اظهار کرد: امروز همه عالم بر مصیبت این طفل شیرخواره ناله می‌زنند.

وی یادآور شد: چند سال قبل یک زن محقق مسیحی تحقیقی را مبنی بر اینکه مظلوم‌ترین افراد جهان چه کسانی هستند انجام داد، بعد از چندین سال، تلاش خود را این‌گونه مکتوب کرد که سه نفر در عالم از همه مظلوم‌تر هستند، او سقراط حکیم را که یک فردی عالم بود و توسط زهر مسموم و به قتل رسید را نخستین مظلوم عالم معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام حلوائیان ادامه داد: این محقق مسیحی دلیل این انتخاب خود را این‌گونه بیان می‌کند که سقراط فرد حکیم و عالمی بوده که به دلیل مظلومی مسموم می‌شود؛البته نقدی بر انتخاب وی وجود ندارد زیرا ما امام حسن مجتبی(ع) را داریم که به مراتب مظلوم‌تر بودند و به وسیله همسرشان زهر را نوشیده و به شهادت می‌رسند.

وی اضافه کرد: این محقق، دوم مظلوم عالم را حضرت عیسی(ع) معرفی می‌کند، دلیل وی نیز این بوده که ایشان نبی خداوند بوده و مردم وی را به صلیب می‌کشانند، این هم جای نقد دارد زیرا حضرت عیسی مسیح(ع) هیچ گاه به قتل نرسیده و به صلیب کشیده نشدند بلکه خدای متعال او را به آسمان برده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: سوم شخص مظلوم عالم توسط این محقق مسیحی، حسین بن علی(ع) انتخاب شده، او این‌گونه بیان می‌کند که پرونده دو مظلوم اول در دادگاه افکار عمومی بشریت مختومه اعلام شده در حالی که تا قیام قیامت همه مردم برای مظلومیت حسین(ع) ناله و زاری خواهند کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مظلومیت علی‌اصغر(ع) باعث شکوفایی نهضت حسینی در جامعه جهانی خواهد شد، اظهار کرد: ما باید امروز را نماد توجه و محبت نسبت به کودکان و فرزندان خود قرار دهیم، به خصوص این امر را در هیئات مذهبی، اماکن متبرکه، مساجد و ... توسعه دهیم تا کودکان ما به این سمت و سو سوق یابد.

حجت‌الاسلام حلوائیان یادآور شد: خدا را شکر هم اکنون مشاهده می‌کنیم که در سال‌های اخیر در حرم مطهر امام رضا(ع) تلاش‌های بسیار خوبی برای جذب جوانان و کودکان صورت گرفته است و خادمان توجه ویژه‌ای به کودکان دارند، آن‌ها را با اخلاق نیکو و جوایز همچون شیرینی و شکلات تشویق می‌کنند.

وی خطاب به مادرانی که شیرخوارگان خود را به این مراسم آورده‌اند، گفت: فرزندان شما پاک و معصوم هستند، بنابراین آن‌ها را به گونه‌ای تربیت کنید که پاک باقی بمانند تا سربازان خوبی برای ولایت باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید فرزندانمان را مورد محبت و تکریم قرار بدهیم، عنوان کرد: کودکان همه چیز را می‌بینند و در ذهن خود جای می‌دهند، بنابراین نباید در روش تربیت فرزندانمان به روش‌های دشمنان روی بیاوریم بلکه باید آن‌ها را با استفاده از سیره اهل بیت(ع) که محبت و مهربانی بود، تربیت کنیم.

captcha