مادران نوزادان خود را فدای نذر قیام حضرت مهدی (عج) کردند
کد خبر: 3386118
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

مادران نوزادان خود را فدای نذر قیام حضرت مهدی (عج) کردند

گروه اجتماعی:امروز حرم حضرت فاطمه معصومه(س) مملو از مادرانی بود که با حضور در همایش شیرخوارگان حسینی ضمن ابراز همدردی با مادر حضرت علی اصغر(ع) نوزادان خود را نذر قیام حضرت مهدی (عج) کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت الاسلام والمسلمین روح الله فاطمی نسب در این مراسم با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر(ع) در کربلا سندی بر مظلومیت امام حسین (ع) در طول تاریخ بود، خاطرنشان کرد: پیام مادران در این همایش این است که اگر ما در واقعه کربلا نبودیم اما بعد از1400سال آمده ایم تا به ندای « هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) لبیک بگوییم.

وی با بیان اینکه این نوزادان در واقع سربازان امام زمان (عج) خواهند بود، تصریح کرد: مادران باید توجه داشته باشند که محبت اهل بیت(ع) را به گونه ای در وجود کودک خود نهادینه کنند که همواره برای سربازی امام عصر(عج) آماده باشند.

این سخنران با اشاره به اینکه سیستم تربیتی کودکان باید به گونه ای باشد که محبان واقعی اهل بیت(ع) باشند، گفت: سیستم تربیتی معاویه به گونه ای بود که کینه ودشمنی نسبت به امامان معصوم را در آنها نهادینه می کرد وبعضی از شامیان چون خوب تربیت نشده بودند، لذا از یاری کردن امام حسین (ع) سرباز زدند.

وی با بیان اینکه علی اصغر(ع) سندی بر مظلومیت امام حسین(ع) در صحرای کربلا بود، خاطرنشان کرد: شهادت طفل شش ماهه امام حسین(ع) بعد حماسی داشته که امام به وسیله آن آخرین حربه خود را برای هدایت امت خویش به کار برد ودر همین جریان هم چندین نفر از لشکر دشمن به امام (ع) پیوستند.

در ادامه مراسم روضه خوانی حضرت علی اصغر(ع) با مداحی مداحان اهل بیت(ع)«سیدعلی حسینی نژاد ومهدی نصرتی » با حضور هزار مادران ونوزادان برگزارشد.

captcha