مسابقه عکس و فیلم موبایلی «سوگواره چشم‌ها» برگزار می‌‌شود
کد خبر: 3393461
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

مسابقه عکس و فیلم موبایلی «سوگواره چشم‌ها» برگزار می‌‌شود

گروه فضای مجازی: «سوگواره چشم‌ها» عنوان مسابقه عکس و فیلم موبایلی است که با هدف ثبت و ضبط جلوه‌های آیینی و عزاداری‌های ماه محرم از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، «سوگواره چشم‌ها» با دعوت عمومی برای ارسال آثار با تلفن همراه در مورد ماه‌های محرم و صفر با حضور تمامی شهروندان علاقه‌مند از ابتدای ماه محرم تا سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) برگزار خواهد شد.

‌علاقه‌مندان می‌توانند با نگاهی آزاد با محوریت فرهنگ عاشورایی، با ثبت لحظات پرشور عزاداری و سنت‌ها، نماز ظهر عاشورا، سوگواره‌های آیینی، تعزیه، عزاداری کودکان و سوژه‌های خاص در قالب عکس و فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای در بخش «سوگواره چشم‌ها» شرکت کنند.

این سوگواره هنری با مشارکت هیئات مذهبی و مساجد منطقه، با هدف ثبت لحظات سوگواری عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) با تلفن همراه برگزار می‌شود و فرصتی را فراهم می‌آورد تا تمامی سوگواران حسینی بدون نیاز به دوربین حرفه‌ای بتوانند با تلفن همراه خود جلوه‌های مراسم عزاداری عاشوراییان را ثبت کنند.

این جشنواره در دو بخش عمومی و محرم از نگاه همراه پذیرای آثار است. علاقه‌مندان در بخش نخست می‌توانند آثاری که در سال‌های گذشته از عاشورا ثبت کرده‌اند را برای دبیرخانه ارسال کنند اما بخش «محرم از نگاه همراه» ویژه آثاری است که با محوریت زندگی عاشورایی از عزاداری‌های امسال ثبت می‌شوند.

شرکت کنندگان می‌توانند در ۲ بخش عکس و فیلم به صورت همزمان شرکت کنند، شرکت در این مسابقه محدودیت سنی ندارد، و آثاری در مسابقه شرکت داده می‌شود که با موازین شرعی و عرفی کشور همخوانی داشته باشد.

هر متقاضی می‌تواند ۳ عکس برای این بخش ارسال کند، حجم هر عکس نباید بیشتر از ۵۰۰ کیلو بایت باشد، فرمت عکس‌های ارسالی باید PNG و JPEG باشد، عکس‌ها می‌توانند در هر اندازه‌ای باشند، هرگونه تغییرات و ایجاد افکت در عکس‌ها ممنوع است و عکس‌هایی که دارای قاب دور عکس، متن روی عکس و آرم هستند در مسابقه شرکت داده نمی‌شوند.

ارسال آثار از طریق ثبت‌نام و آپلود عکس و فیلم در سایت فرهنگسرای خاتم به نشانی اینترنتی khatam.farhangsara.ir و ارسال به ایمیل فرهنگسرا به نشانی khatam@farhangsara.ir و یا ارسال آثار عکس از طریق قابلیت دایرکت شبکه اجتماعی اینستاگرام و استفاده از اکانت فرهنگسرای خاتم به آدرس khatamfarhangsara و یا درج هشتک khatamfarhangsara انجام می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار، ۱۵ آذرماه ۹۴ است و اختتامیه نیز ۲۹ آذر در روز شهادت امام حسن عسگری (ع) پیش‌بینی شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۶۶۲۰۷۰۶۸ -۶۶۲۰۷۰۶۵ تماس بگیرید.

captcha