پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق در کاشمر برگزار می‌شود
کد خبر: 3402775
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق در کاشمر برگزار می‌شود

گروه هنر: رییس انجمن هنرهای نمایشی کاشمر از برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق در این شهرستان خبر داد.

حسین نوری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی ابراز کرد: در راستای توجه به فعالیت هنرمندان متعهد، ایجاد فرصت و حمایت از گروه‌های نمایشی و همچنین رشد و ارتقای فرهنگ عمومی امسال نیز پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق در کاشمر برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کاشمر عنوان کرد: پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق را همزمان با ایام دهه مبارک فجر(18 الی 21 بهمن‌ماه 94) به همت انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کاشمر و با حضور گروه‌های منتخب نمایشی استان خراسان رضوی برگزار می‌کنیم.

وی گسترش تعداد مخاطبان در طول برگزاری جشنواره و ارتقای کیفی آثار شرکت کننده را از محوری‌ترین اهداف جشنواره برشمرد و افزود: تقویت فرهنگ دینی و ترویج مفاهیم ایثار و شهادت، توجه به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر بومی و تعمیق مفاهیم دینی وارزشی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و تحکیم بنیان خانواده از دیگر اهداف این جشنواره است.

نوری، توجه به مفاهیم عالیه احادیث و روایات، فرهنگ ایثار و شهادت، قصص و آموزه‌های دینی، فرهنگ و اعتقاد بومی و محلی با محوریت فرهنگ دینی، موضوعات مرتبط با دولت و ملت، همدلی و همزبانی و سایر موضوعات مربتط با ارزش‌های اجتماعی را از جمله موضوعات جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینکه موارد مورد پذیرش دبیرخانه در دهه فجر به نمایش درمی‌آید، گفت: نمایش‌های راه یافته نباید در هیچ یک از جشنواه‌های استانی شرکت کرده باشند، همچنین بدیع بودن و خلاقیت در اجرا برای ارزیابی هیئت انتخاب تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کاشمر آخرین مهلت آثار متون نمایش را 10 آذرماه، اعلام نتایج بازخوانی را 20 آذرماه و بازبینی آثار را اول بهمن‌ماه سال جاری عنوان کرد.

یادآور می‌شود؛ تاکنون از چهار دوره جشنواره تئاتر میثاق، تنها دوره چهارم آن به صورت استانی برگزار شد که در آن 32 متن نمایشی از شهرهای مختلف خراسان رضوی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 13 متن توسط هیئت بازخوان، انتخاب و به مرحله بازبینی معرفی و هفت نمایش برتر شناخته شدند.

captcha