رسیدن به حیات طیبه نیاز به شناخت حق خدا، مردم و خود دارد
کد خبر: 3433636
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
معاون آموزش و پرورش همدان:

رسیدن به حیات طیبه نیاز به شناخت حق خدا، مردم و خود دارد

گروه اجتماعی: در راستای رسیدن به حیات طیبه باید حق خدا، مردم و خود را شناخته و براساس آن عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حسن آقایوسفی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان دوشنبه، 11 آبان‌ماه در دیدار دانش‌آموزان بسیجی با نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه همدان به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی، گفت: در راستای رسیدن به حیات طیبه باید حق خدا، مردم و خود را شناخته و براساس آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در تعلیم و تربیت افراد بحث حیات طیبه مهم است، اظهار کرد: حیات طیبه برگرفته از آموزه‌های قرآن کریم است، زندگی پاک ویژگی‌هایی دارد که همه باید در راستای رسیدن به آن از طریق حیات طیبه تلاش کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان یکی از تفاوت‌های انسان با حیوانات را عقل و اخلاق دانست و تأکید کرد: اگر عقل را پرورش دهیم ویژگی‌های اخلاقی هویدا می‌شوند و توجه به این مقولات در واقع رسیدن به هویت انسانی و دینی خویشتن است.

آقایوسفی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی ایرانی و اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری سوال می‌کنند که آیا حقوق انسان‌های دیگر را به رسمیت می‌شناسیم و به قوانین احترام می‌گذرایم؟ اگر به حقوق دیگران احترام بگذاریم و حق خدا و خود را هم به رسمیت بشناسیم انسان با محاسبه‌گری مراقب رفتارهای خود خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: پیامبران الهی، ائمه اطهار(ع) و بزرگان جامعه و حتی هم‌سن‌وسالان دانش‌آموزان مانند شهید فهمیده‌ها الگوهای درست زندگی محسوب می‌شوند.

captcha