هدف اصلی رسانه‌های دینی ادای دِین است/ یارانه سه برابر برای رسانه‌های دین و اندیشه
کد خبر: 3456159
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن:

هدف اصلی رسانه‌های دینی ادای دِین است/ یارانه سه برابر برای رسانه‌های دین و اندیشه

کانون خبرنگاران نبأ: اصغر امیرنیا با انتقاد از عملکرد رسانه‌های دینی پیشنهاد کرد که اصحاب این رسانه‌ها جلوه بهتری عرضه کنند تا مخاطبان بیشتری بیابند.


به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به ایکنا، اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتوگوی اختصاصی با ایکنا، در مورد دلایل کمبود تعداد رسانههای قرآنی مدعی شد: تعداد این رسانهها کم نیست، اهالی اندیشه و خبر احساس میکنند مردم استقبال کمتری از خبرهای حوزه دین و اندیشه میکنند در حالی که اینطور نیست و احتمالاً اصحاب این رسانهها، «دمدستی» جلوه میدهند! لذا اگر همانند رسانههای دیگر به درستی عمل کنند میتوانند جلب توجه کنند.



وی در ادامه افزود: کسانی که میخواهند در این رسانهها فعالیت کنند به دنبال ادای دِین هستند در حالی که در رسانههای دیگر، جنبه اقتصادی مهم است. همچنین کل کشور به برکت نظام جمهوری اسلامی زیر مجموعه دین است و همه در حال کار در این حوزه هستند لذا کمتر کسی به طور خاص به حوزه دین ورود میکند.





امیرنیا در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه دکتر انتظامی قول دادند به مطبوعات عرصه دین، سه برابر یارانه بدهند لذا محتوای این مطبوعات پیشرفت خواهد کرد به طوری که بتوانند در داخل و خارج مورد استفاده قرار بگیرند و مخاطبشان بیشتر خواهد شد.



گفتنی است هرچند تعداد رسانههای دینی نیز کمتر از حد انتظار است اما خبرنگار ایکنا در این گفتوگو از کمبود رسانههای قرآنی پرسیده بود و از همه رسانههای دینی نپرسیده بود ضمن اینکه حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قول سه برابر شدن یارانه نشریات دین و اندیشه را داده بود یعنی خبر افزایش یارانه، مشمول همه رسانههای این عرصه از جمله رسانههای غیرمکتوب نمیشود.



شهریار شریعت

captcha