عرضه آثار ناشران ایرانی با موضوعات مذهبی در نمایشگاه کتاب بیروت
کد خبر: 3458539
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

عرضه آثار ناشران ایرانی با موضوعات مذهبی در نمایشگاه کتاب بیروت

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی ایران در لبنان در نمایشگاه کتاب بیروت آثار ناشران ایرانی با موضوعات مختلف مذهبی و تاریخی را عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، با حضور تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان و شماری از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی لبنانی، نویسندگان، ناشران و پژوهشگران و همچنین محمد فتحعلی، سفیر ایران در بیروت روز جمعه، ششم آذرماه در منطقه البیال بیروت آغاز به کار کرد.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، رایزنی فرهنگی ایران در بیروت به نمایندگی از ناشران ایرانی از جمله گروه انتشارات بین‌المللی الهدی به معرفی و عرضه‌ 170 عنوان از آثار ناشران ایرانی به زبان‌های عربی، فرانسه و انگلیسی می‌پردازد.

تفسیر‌الاحکام، قصص القرآنیه، قانون فی الطب، مباحث المشرقیه، مبادی فلسفه، فقه المصارف النقود، جواهرالبلاغه از جمله آثار منتخب انتشارات بین‌المللی الهدی است که در غرفه جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه امسال کتاب بیروت که یک جشنواره فرهنگی سالانه است و از آن به عنوان «طلیعه‌دار نمایشگاه‌های کتاب جهان عرب» یاد می‌شود، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، کویت، عمان، فلسطین، اردن، عراق، ... و همچنین چندین مؤسسه مطالعاتی و دانشگاهی لبنانی و عربی حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت را که نخبگان فرهنگی جهان عرب آن را فراتر از یک نمایشگاه می‌خوانند از سال 1956 میلادی تاکنون حتی دوران 15 سال جنگ خانگی و حملات خونین رژیم صهیونیستی هرگز تعطیل نشده و هر سال در زمان مقرر برگزار شده است؛ امسال نیز این دوره از نمایشگاه تحت تدابیر شدید امنیتی در حال برگزاری است.

یادآور می‌شود، پنجاه‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت از تاریخ ششم تا بیستم آذرماه در کشور لبنان در حال برگزاری است.

captcha