پرهیز ار موازی کاری در برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر
کد خبر: 3469641
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
سرابی تأکید کرد:

پرهیز ار موازی کاری در برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر باید از موازی‌کاری پرهیز و به سمت اجرای فعالیت‌های فاخر پیش برویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان خراسان رضوی، عنوان کرد: برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر بستر، مناسبی برای تقویت روحیه خودباوری ملت ایران و فرصت مناسبی برای تبیین و انعکاس پیشرفت‌های به دست آمده در طول سال‌های انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه از موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپرهیزید، افزود: همکاری و مشارکت دسته‌جمعی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری را باید به عنوان راهبرد جدی در نظر گرفت و در راستای آن گام برداشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از همین رو انتظار می‌رود، تمامی دستگاه‌های عضو کمیته، آغاز فعالیت‌های خود را با حضور در خانه یکی از شهدای انقلاب آغاز کنند تا این رسم در این شهر پایه‌گذاری شود.

وی ابراز کرد: با توجه به برگزاری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سعی کنید، شور و نشاط اجتماعی را برای مردم فراهم کنید اما مراقبت باشید تا در فعالیت‌های فرهنگی و هنری دچار آسیب نشویم و فعالیت‌های فرهنگی را به خوبی برگزار کنیم.

در ادامه ناصر نبی‌زاده، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های این اداره کل اظهار کرد: این اداره کل فعالیت‌های خود را با تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و حضور در جمع خانواده «شهید منفرد» آغاز کرد.

وی ادامه داد: برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر و دومین جشنواره تئاتر فجر در مشهد، جشنواره شعر فجر و همایش های ادبی، مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره علوم و هنرهای قرآنی، برگزاری محفل انس با قرآن از برنامه های این اداره است تجهیز و افتتاح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اهدای کتاب با موضوع انقلاب، ایثار و شهادت، برگزاری جشن پیروزی انقلاب، برگزاری جشنواره استانی تئاتر میثاق و همچنین برگزاری جشنواره فیلم و عکس از دیگر برنامه‌ها است.

بر اساس این گزارش، برگزاری شب شعر، شب خاطره انقلاب، گل بانک انقلاب، جشن ویژه انقلاب ویژه کارکنان، سرود و نمایش، برگزاری مسابقات قصه‌گویی و قرآن و عترت از مهم‌ترین برنامه‌های مطرح شده در جلسه بود.

همچنین در این جلسه مصوب شد، جدول برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری استان در اختیار صداوسیمای مرکز خراسان رضوی قرار گیرد تا این مرکز نسبت به پوشش رسانه‌ای اقدام کند.

یادآور می‌شود، در ادامه این نشست، دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان خراسان رضوی به شرح برنامه‌های فرهنگی و هنری خود پرداختند.
captcha