دسترسی رایگان به آرشیو پانزده‌ساله مجله «اقتصاد اسلامی»
کد خبر: 3469656
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

دسترسی رایگان به آرشیو پانزده‌ساله مجله «اقتصاد اسلامی»

گروه اقتصاد: فصلنامه «اقتصاد اسلامی»، که مجله‌ای دارای درجه علمی ـ پژوهشی از وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است، آرشیو پانزده‌ساله خود را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فصلنامه اقتصاد اسلامی، کلیه مقالات خود را طی پانزده سال اخیر (۱۳۸۰-۱۳۹۴)  به صورت رایگان در سایت این فصلنامه به نشانی www.eghtesad.iict.ac.ir جهت استفاده علاقمندان قرار داده است.

فصلنامه اقتصاد اسلامی، مجله‌ای دارای درجه علمی ـ پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است كه به منظور طرح و توسعۀ مطالعات بنیادی و كاربردی در باب اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران با اهداف زیر منتشر می‌شود:

۱- تبیین اصول و پی‌ساخت‌ها و مسائل اساسی نظام اقتصادی اسلام و دفاع عالمانه و مستدل از آن.

۲- سیب‌شناسی و نقد منطقی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران.

۳- نقد و بررسی مقایسه‌ای مكاتب و نظریه‌های اقتصادی.

۴- بررسی مسائل مستحدثه فقهی و نیازهای نوپیدا در حوزة اقتصاد.

فصلنامه اقتصاد اسلامی برای تحقق اهداف فوق، محورها و موضوعاتی همچون اقتصاد كلان، اقتصاد خرد، پول و بانكداری، بخش عمومی، نظام اقتصادی، رشد و توسعه، اقتصاد ایران، مسائل مستحدثه فقهی و حقوقی اقتصادی، تازه‌های اقتصاد اسلامی، و اصلاح ساختار بازار مآلی را با نگرش اسلامی طرح می‌كند.

این مجله همچنین موفق به دریافت ضریب تأثیر (IF) از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شده است.

لازم به ذکر است سامانه اقتصاد اسلامی امکان ارسال مقاله به این فصلنامه را نیز مهیا کرده است و علاقمندان می توانند مقالات و مطالب خود را از طریق سایت مجله اقتصاد اسلامی به نشانی www.eghtesad.iict.ac.ir به مجله ارسال نمایند.
captcha