برنامه‌ كانون​هاي مساجد؛ مقدمه​اي براي آشنايي بيشتر جوانان با نماز/براي اعتلاي مسجد كار كنيم
کد خبر: 3481849
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

برنامه‌ كانون​هاي مساجد؛ مقدمه​اي براي آشنايي بيشتر جوانان با نماز/براي اعتلاي مسجد كار كنيم

گروه اجتماعی: معاون فرهنگي ـ هنري ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد با بيان اينكه جلسات مسجدی‌ها باید مقدمه‌ای برای شکوه بیشتر اقامه نماز باشد، اظهار كرد: برنامه‌ كانون​هاي مساجد مقدمه است و اصل آن است که جوان و نوجوان را به مسجد پیوند دهیم و با نماز بیش از پیش آشنا سازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگي ـ هنري ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد كه امروز 18 اسفند به مناسبت بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، خاطرنشان کرد: این گونه برنامه​ها، همایش‌ها، کارکردن‌ها و فعالیت‌ کانون‌های مساجد و سایر حوزه‌های فرهنگی باید ختم به اقامه نماز شود. همه ما تلاش ما بر این بوده و باید باشد که صفی به صف‌های نماز اضافه شود.

جلسات مسجدی‌ها باید مقدمه‌ای برای شکوه بیشتر اقامه نماز باشد

وی با بیان اینکه جلسات مسجدی‌ها باید مقدمه‌ای برای شکوه بیشتر اقامه نماز باشد، با طرح اين پرسش كه چگونه مي​توان اثر برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و کلاس‌های مختلف را در جامعه ديد، گفت: در ستاد عالی کانون‌ها  22هزار کانون فرهنگي ـ هنري،  12هزار کتابخانه و همچنین 740 کانون تخصصی در 23 رشته در جوار مساجد كشور در حال فعالیت هستند، اگر همه اینها منجر به این شده باشد که صفی به صف‌های نماز جماعت مساجد اضافه کند باید بدانید موفق شده‌ایم.

اصل آن است که جوان و نوجوان را به مسجد پیوند دهیم/كانون​ها براي اعتلاي مسجد كار كنند

طاهريان ادامه داد: این گونه برنامه‌ها مقدمه است و اصل آن است که جوان و نوجوان را به مسجد پیوند دهیم و با نماز بیش از پیش آشنا سازیم. در بسیاری از مساجد استان اقامه نماز جماعت مثال‌زدنی است. زیباترین، منسجم‌ترین و متنوع‌ترین فعالیت‌ها در کانون‌های مساجد استان خوزستان مشاهده شده است. همه ما؛ کانون و بسیج و سایر نهادها و تشکل‌هایی که در مسجد کار کنیم باید برای اعتلای مسجد تلاش کنیم. شکست ما وقتی است که صرفا برای درخشش کانون خود تلاش کنیم در حالی که کانون باید برای اعتلا و درخشش مسجد کار کند.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: مساجد خوزستان مانند نگینی در کشور می‌درخشند و علت آن وجود ظرفیت‌های عظیم، نیروی انسانی و جوانان فعال است. البته فراموش نکنیم شهدا نقش اساسی در این میان دارند. خوزستان سرزمین مقدسی است و این فضای همراه با ایثار و شهادت در این بین تأثیر فراوانی داشته است.

وی در پایان با بيان اينكه امیدواریم 18 اسفند امسال فرصتی ارزشمند برای تقدیر از فعاليت کانون‌های مساجد باشد، از تلاش​هاي مسئول دبيرخانه كانون​هاي فرهنگي ـ هنري استان، حمايت​هاي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسئولان اجرایی فرهنگی و دینی استان قدرداني كرد.


captcha