گزارش ایکنا از بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد در سومین حرم اهل بیت(ع)
کد خبر: 3482267
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

گزارش ایکنا از بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد در سومین حرم اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی: مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد امروز، 19 اسفندماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ـ هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در این مراسم گفت: حرکتی که امروز در روند کانون‌ها شاهد هستیم در ادامه راه شهدا در جنگ تحمیلی است.
وی با بیان اینکه این افتخار ماست که شهدای ما جوانان مسجدی بودند، گفت: سفارش و تأکید مقام معظم رهبری نیز توجه به کانون‌های مساجد است.

ثبت روز 18 اسفند در تقویم ملی کشور
طاهریان ادامه داد: در این راستا رضایتی که مجموعه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی داشتند، ما را به سمتی برد که در شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 18 اسفندماه به‌عنوان سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در تقویم ملی کشور ثبت شود که این مسئله در تقویم‌های سال 95 مشاهده می‌شود.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در پایان اعتبار کانون‌ها را به حضور پررنگ و اثرگذار اعضای آن‌ها دانست و گفت: باید تلاش کنیم با همدلی و همزبانی اعضای مساجد اعم از اعضای کانون‌های مساجد، ائمه جماعات و پایگاه‌های مقاومت بسیج در جهت تقویت فعالیت‌های کانون‌ها گام برداریم.

فعالیت بیش از 1300 کانون فرهنگی در مساجد فارس

در این مراسم همچنین رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس به تبیین نکاتی درباره کانون‌ها پرداخت و گفت:  بیش از 21 هزار و 700 کانون فرهنگی ـ هنری در سطح مساجد کشور در حال فعالیت هستند واز این تعداد بیش از 1300 کانون مساجد در فارس وجود دارد و همچنین بیش از 10 هزار کانون فرهنگی مساجد در نیز مناطق روستایی فعالیت می‌کنند که در استان فارس 503 کانون روستایی وجود دارد.
وی از فعالیت 12 هزار باب کتابخانه مخزن‌دار و باز در مساجد کشور خبر داد و گفت: قریب 400 کتابخانه مخزن‌دار و حدود 300 کتابخانه باز در مساجد فارس وجود دارد.
فعالیت بیش از 188 مرکز فرهنگی دیجیتال در کانون‌های مساجد کشور از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد و گفت: قریب 8 کانون فرهنگی دیجیتال و 5 مرکز دیجیتال هم در مرکز فارس مشغول به فعالیت هستند.

40 کانون تخصصی در مساجد فارس مشغول به فعالیتند

وی با بیان اینکه 140 کانون تخصصی در مساجد کشور فعالیت می‌کنند که سهم فارس 40 کانون است و هر کدام از آن‌ها در 23 رشته فعالیت می‌کنند، به شاخص‌ترین فعالیت‌های کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره آواها و سرودها، جشنواره نشریات، همایش‌های ملی عفاف و حجاب و غیره از جمله فعالیت‌های شاخص کانون‌های مساجد است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم عبدالله قربانی و اعضای نخبه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، از کتاب «معراج‌المتقین» مربوط به خاطرات سرداران منطقه سلطان‌آباد شیراز نیز رونمایی شد.
captcha