کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دنبال ایده‌های نو باشند
کد خبر: 3482331
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
مقدم:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دنبال ایده‌های نو باشند

گروه اجتماعی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دنبال ایده‌های نو در زمینه فعالیت‌های خود باشند زیرا در غیر این صورت به مرور زمان از این کانون‌ها فقط یک تابلو باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزای بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در ویژه مراسم بیست‌وسومین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که عصر دیروز، نوزدهم اسفندماه، در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شده بود، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال 71 و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را به منظور مبارزه با تهاجم فرهنگی آغاز کرد.

کانون فرهنگی هنری مساجد به عنوان قطب فرهنگی در هر منطقه عمل کنند

وی با بیان اینکه این کانون‌ها باید به عنوان قطب فرهنگی هر منطقه عمل کنند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید نقش فرهنگسرای فرهنگی هنری را به خوبی ایفا کرده و بتواند وحدت و همدلی بین اعضای مسجد را ایجاد و تحکیم کند.

مقدم با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به دنبال ایده‌های نو باشند، تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با استفاده از ظرفیت افراد صاحب فکر و با استعداد، به دنبال و ایده‌های نو باشند زیرا در غیر این صورت به مرور زمان از این کانون‌ها فقط یک تابلو باقی خواهد ماند.

310 کانون فرهنگی هنری در استان زنجان فعالیت دارد

در ادامه این مراسم، مرتضی مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 310 کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد استان زنجان فعالیت دارد.

63 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان روستایی هستند

وی با بیان اینکه در حدود 63 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان روستایی هستند، تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری که در این کانون‌ها صورت می‌گیرد می‌توان گفت که تنها شبکه منسجمی که در روستاها فعالیت دارند، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تربیت انسان صالح است

مقدمی خاطرنشان کرد: هدف متعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تربیت انسان صالح با ابزار مسجد و مبتنی بر آموزه‌های دینی اسلام است که باید تلاش کنیم هرگونه کم و کاستی در زمینه فعالیت این کانون‌ها برطرف شود تا این شجره طیبه که در جوار مساجد تاسیس شده‌ به اهداف والای خود برسد.

یادآور می‌شود در حاشیه این مراسم، میثاق‌نامه مسجد رونمایی و از تعدادی از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان تقدیر شد.

captcha