نمایشگاه فرهنگی ـ نظامی هوانیروز پادگان حمید، یادآور حماسه‌آفرینی دفاع مقدس است
کد خبر: 3484934
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

نمایشگاه فرهنگی ـ نظامی هوانیروز پادگان حمید، یادآور حماسه‌آفرینی دفاع مقدس است

گروه اجتماعي: فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 92 زرهی خوزستان گفت: برپايي نمایشگاه فرهنگی نظامی هوانیروز در پادگان حمید، یادآور حماسه‌آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، امیر سرتیپ دوم ستاد سیدباقر صادقی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 92 زرهی خوزستان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که در همه عرصه‌ها به‌ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس در صحنه حاضر بوده، با برپایی ایستگاه‌ها، یادمان‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و نظامی سعی و تلاش وافر دارد که سهم بسزایی در راهیان نور داشته باشد.

صادقی در مورد برپایی نمایشگاه فرهنگی نظامی هوانیروز در پادگان حمید در ایام نوروز امسال گفت: برپایی این نمایشگاه در واقع یادآور جان‌فشانی‌های خلبانان غیورمان در ده‌ها عملیات سال‌های دفاع مقدس بوده که با اعزام از پایگاه‌های مختلف و استقرار در پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان در همه عملیات‌های اجرا شده در 8 سال جنگ تحمیلی در قالب آفند، جابجایی فرماندهان و رزمندگان، حمل مجروحین و تیم های پزشکی، جابجایی ادوات رزمی، تجهیزات و آذوقه رزمندگان در یگان‌های ارتش و سپاه نقش آفرینی و حماسه‌آفرینی کردند.

وی اظهار کرد: حضور مردم قدرشناس در این مناطق در واقع پاسداشت شهدای والامقام نیروهای مسلح اعم از شهدای ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای مردمی از جمله شهدای والامقام هوانیروز قهرمان است. شهدایی نظیر شهید سرلشگر خلبان وطن‌پور که در اولین ماه‌های جنگ تحمیلی با پروازهای کم نظیر خود و هدایت تیم های پروازی هوانیروز نقش مهمی در توقف پیشروی دشمن و انهدام ادوات و تجهیزات آنان و همچنین، ارسال اطلاعات دقیق از ترتیب نیروی دشمن به فرماندهان و طراحان عملیاتی در ارتش و سپاه را برعهده داشتند.
captcha