کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان پالایش می‌شوند
کد خبر: 3487650
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
مقدم:‌

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان پالایش می‌شوند

گروه اجتماعی:‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:‌ با هدف افزایش کمی و کیفی فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تحت حمایت ویژه قرار گرفتن کانون‌هایی که فعالیت بیشتری دارند، برنامه‌ویژه پالایش در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ظهر امروز 23 فروردین، در نشست خبری خود، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سال جاری و با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، فرهنگ‌سازی در این زمینه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه معتقدیم همه مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارد، تصریح کرد:‌ می‌توان با فرهنگ‌سازی در زمینه سیاست صرفه‌جویی عاقلانه و توجه به اقتصاد داخلی، گامی در رشد اقتصادی برداشت.

مقدم با اشاره به سیاست کلی دولت در کاهش تصدی‌گری و توسعه تشکل‌های غیردولتی، خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌جاری این سیاست را در دستور کار خود قرار داده و در پی گسترش تشکل‌های غیردولتی همچون موسسات قرآنی خواهد بود که در این راستا همه فعالیت‌های اجرایی به این بخش‌ها واگذار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان دارای مجوز فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که تحت نظر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال هستند، کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد است که در استان زنجان 300 کانون دارای مجوز فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه این کانون‌ها می‌توانند به عنوان فرهنگ‌سرای محیط اطراف خود مورد استفاده قرار گیرند در پی افزایش کمی و کیفی این کانون‌ها خواهیم بود و امسال پالایش فعالیت کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد و تحت حمایت ویژه قرار گرفتن کانون‌هایی که فعالیت بیشتری دارند، در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اهداف اداره‌کل توجه جدی به متوازن بودن فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی و تامین نیازهای جامعه است، گفت:‌. اولین برنامه فرهنگی که امسال برگزار خواهد شد برگزاری جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای ارزش است که 15 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و هنرمندان از 23 استان و با 274 اثر در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

captcha