دستور مصادره قرآن ناقص در تونس + عکس
کد خبر: 3488853
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

دستور مصادره قرآن ناقص در تونس + عکس

گروه بین‌الملل: وزارت امور دینی تونس با صدور بیانیه‌ای، مؤسسه انتشاراتی «دارالعلماء» این کشور را موظف کرد تا نسخه‌ای ناقص از قرآن را که از منشورات این مؤسسه است، مصادره و از سطح کشور جمع‌آوری کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «عربی 21»، وزارت امور دینی تونس با انتشار بیانیه‌ای، ضمن هشدار به شهروندان تونسی درباره خرید این نسخه قرآنی که دارای اشتباهات فاحش و جدی است، اعلام کرد: این قرآن دارای اشتباهات زیادی در ترتیب صفحات است و 15 سوره آن از سوره مبارکه «حشر» تا «انسان» حذف شده است. 

بر اساس این گزارش، این قرآن به روایت «قالون از نافع» و چاپ مؤسسه انتشاراتی «دارالعلماء» تونس است و از سال 2005 میلادی تاکنون در چندین تیراژ به چاپ رسیده است.

هشدار درباره انتشار قرآن‌های ناقص در تونس + عکس

وزارت امور دینی تونس در این بیانیه از کتابخانه‌های این کشور خواست که از عرضه این نسخه قرآن خودداری کنند و از مؤسسه انتشارتی «دارالعلماء» نیز خواست که فورا نسبت به جمع‌آوری این نسخه دارای اشتباهات فاحش چاپی اقدام کند.

در این بیانیه همچنین، از شهروندان تونسی، متولیان مساجد و مراکز فروش کتاب خواسته شده تا نسبت به جمع‌آوری و تحویل این نسخه‌های قرآن به نزدیکترین ادارات منطقه‌ای امور دینی و یا مقر وزارت امور دینی تونس اقدام کنند.

هشدار درباره انتشار قرآن‌های ناقص در تونس + عکس

«احمد الغربی»، پژوهشگر حوزه علوم قرآنی و خطیب مساجد تونس خواستار تحقیق بیشتر در این زمینه جهت کشف عمدی یا غیرعمدی بودن انتشار این قرآن شد.

وی افزود: این قرآن به روایت «قالون از نافع» به چاپ رسیده است، که معمولاً در تونس و کشورهای شمال آفریقا متداول است.

الغربی تصریح کرد: وجود چنین اشتباهاتی در چاپ کتاب مقدس اسلام حاکی از عدم دقت و جهل نسبت به قوانین چاپ و انتشار قرآن کریم است.

captcha